امام‌جمعه حاجی‌آباد گفت:جايگاه معلم، همان رسالت پيغمبر(ص) و ائمه اطهار(ع)است و مقام معلم در نزد خداوند متعال مقامی والا‌ و‌ برتر است.
کد خبر: ۹۰۱۵۱۱۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت‌الاسلام روح الله مختاری ظهر امروز در همایش تکریم از مقام و جایگاه معلم و معرفی معلمان‌ برتر این شهرستان در جمع فرهنگیان در سخنانی اظهار داشت: خداوند‌ عالم، کائنات را خلق کرد و ریز‌ و‌ درشت امور دنیا را در اختیار بشر قرار داد و اسباب تربیت انسان‌ها را نیز به بهترین نحو ممکن بدست معلم فراهم ساخت.

وی افزود: جایگاه‌ معلم، همان رسالت پیغمبر(ص) و اولیای الهی و ائمه اطهار(ع)است و این قشر تاثیر بسزایی در رساندن انسان به جایگاه قرب الهی دارد.

امام جمعه حاجی‌آباد اذعان داشت: معلم در نزد خداوند‌ متعال مقامی والا‌ و‌ برتر دارد، به گونه‌ای که در بعضی از آیات‌ شریفه قرآن‌‌‌کریم دستور به تکریم مقام‌ معلم داده شده است.

وی افزود: پیغمبرخدا(ص) همیشه از معلمان جامعه تکریم می‌کرد و این سیره در بین همه انبیاء‌ و‌ اولیاء‌الهی مشهود بوده است.

مختاری افزود: نسل‌جوان و انقلابی با نگاه به آموزه‌های دینی باید دنباله‌رو ظهور امام زمان(عج) باشد تا بتوانند تمدن نوین‌ الهی و‌ اسلامی را در دنیا شکل دهند و این وظیفه سنگین بر دوش معلمانی است که باید در تحقق این وعده‌ الهی بکوشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تربیت فرزند از دیدگاه اسلام نیز اشاره کرد و اذعان داشت: اسلام در همه اعصار و دوران‌ها برای انسان‌ها برنامه‌ریزی مدونی داشته و دارد و انسان‌ها با بهره‌گیری از این آئین دینی می‌توانند به شخصیت تکامل‌یافته‌ای دست پیدا کنند.

امام جمعه حاجی‌آباد، افزود: نسخه حیاء، سرمشقی است که اسلام برای رفاه و آسایش بشر تدوین کرده است و اگر می‌خواهیم به این سرمشق مهم پی ببریم، با حیاء، توصیه‌ای ایجاد نمی‌شود، حیاء را باید با فرمول تربیتی ایجاد کرد.

وی در ادامه سخنانش افزود: زمینه‌سازی این مقوله نیازمند، تقویت اعتقادات دینی توحیدی در بین فرزندان است که ضرورت دارد معلمان در راستای نهادینه سازی آنها بیش از پیش همت گمارند.

 مختاری اذعان داشت: اگر برای خداباوری و رسیدن به مقوله توحید، صرف این که به فرزندان بگوئیم خدا یکی و دوتا نیست و فقط به همین بسنده کنیم، این مسئله بخشی از توحید است و نباید فقط به این نکته اکتفاء کرد اما توحیدی که می‌تواند در راستای تربیت فرزندان نقش‌آفرینی کند و افکار مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد توحید افعالی است.

  وی با تبیین توحید افعالی تصریح کرد: توحید افعالی بدین معنا است که والدین از همان دوران کودکی و طفولیت مدیریت خداوند عالم را بر مجموعه عالم در ذهن فرزند مقدم دانسته شود.

در پایان این مراسم از معلمان برتر شهرستان حاجی‌آباد تقدیر شد.  

ارسال نظرات