خبرهای داغ:
پس از خروج آمریکا از برجام صورت گرفت؛
رهبران ۳ کشور اروپایی امضاکننده برجام در بیانیه‎ای مشترک از التزام خود مبنی بر حصول اطمینان از اجرای توافق هسته‎ای ایران سخن گفتند.
کد خبر: ۹۰۱۵۰۸۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، انگلیس، فرانسه و آلمان علیرغم خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از برجام، در بیانیه‌ای مشترک بر حمایت خود از توافق هسته‌ای ایران تاکید کردند.

در همین راستا، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون که به‌ترتیب نخست‌وزیر انگلیس، صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه هستند، ضمن ابراز تاسف و نگرانی از تصیم شب گذشته ترامپ، از پایبندی خود به برجام سخن گفتند.

در این بیانیه می‌خوانیم: ما رهبران فرانسه، آلمان و انگلستان از بابت آگاهی از تصمیم رئیس جمهور ترامپ درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) متاسفم و نگران هستیم و در هماهنگی با یکدیگر، بر تداوم پایبندی به برجام تاکید می‌ورزیم و این توافق در راستای تامین امنیت مشترک ما از اهمیت برخوردار است.

این بیانیه می‌افزاید: یادآوری می‌کنیم که برجام از اجماع‌نظر همه اعضای شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ برخوردار بوده است و این قطعنانه چارچوب قانونی الزام‌آور برای حل مناقشه درباره برنامه هسته‌ای ایران باقی می‌ماند. همچنین از همه طرفین می‌خواهیم تا به اجرای کامل آن متعهد بوده و مسئولیت‌پذیر باشند.

این درحالی است که هر یک از طرفین اروپایی برجام شامل فرانسه، آلمان و انگلیس هم در واکنش‌های جداگانه، از تصمیم ترامپ مبنی بر خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده و از التزام خود به اجرای توافق سخن گفته‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها