پور شمسی با اشاره به انحراف جدی سازمان بسیج در پایگاه ها به دلیل خارج نمودن پایگاههای مقاومت از مساجد و دادن ساختار سازمانی با شکل و ماهیت غیرانقلابی و غیراسلامی و مدل غربی به آنها اذعان داشت:هر کجا ما انقلابی عمل نمودیم درست عمل کردیم و ...
کد خبر: ۹۰۱۵۰۷۲
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، فرمانده و اعضای شورای حوزه و پایگاهای تابعه حوزه مقاومت مهدیه در همایش جهاد گران ناحیه مرکزی یزد که در نمازخانه ناحیه برگزار شده بود، شرکت نمودند.
"سرهنگ پورشمسی" فرمانده ناحیه مرکزی و جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و سرداران شهید یزد به ویژه سردار علی اصغر انتظاری ، با اشاره به مبانی نوشته های شهید مطهری در زمینه مسائل زندگی، سیاسی،اجتماعی،عقیدتی و غیره افزود:با مطالعه کتاب اندیشه های مقام معظم رهبری(مده الظله) و مقایسه آن با نوشته های شهید مطهری معلوم می شود که این عزیزان از یک چشمه پاک و مطهر سیراب شده اند.
وی در ادامه با بیان مطالبی درباره مبانی زندگی بشر در زمانهای قبل و ماورایی بودن مبانی زندگی در زمانهای قبل از پیدایش سقراط و به فکرافتادن بشر برای مبنا قرار دادن عقل با محوریت تفکر الهی در زندگی خود ،اظهار داشت:برخلاف کشورهای غربی که پول ،درآمد و صنعت بیشترملاک و تعریف آنها از همه چیز است ،در دین ما صرفه اقتصادی تعریف نشده است و تفکر ما اقتصادی نیست. بلکه چیزی که مهم است صرفه تربیتی است و در مبانی اسلامی حرکت امام و پیشوا ،تبعیت و پیروی امت را در برخواهد داشت و ما مسئله امام و امت را داریم نه بحثی به نام ملت .
فرمانده ناحیه مرکزی یزد در ادامه با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی در مسجد توسط پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی(ع) وقرار دادن مسجد به عنوان مبنای تمام حرکات و فعالیت هایاقتصادی،جهادی ،فرهنگی،اعتقادی و ...و همچنین احیای مبانی دینی و حکومت اسلامی ایران بعد از 1400 سال توسط امام خمینی(رحمه الله)، اظهار داشت:حرکات و فعالیت هایی که در دوران دفاع مقدس در مساجد انجام می شد باعث پیروزی انقلاب و تشکیل کمیته امداد بعد از پیروزی در ایران شد.
وی با اشاره به انحراف جدی سازمان بسیج در پایگاه ها به دلیل خارج نمودن پایگاههای مقاومت از مساجد و دادن ساختار سازمانی با شکل و ماهیت غیرانقلابی و غیراسلامی و مدل غربی به آنها اذعان داشت:هر کجا ما انقلابی عمل نمودیم درست عمل کردیمو با فاصله گرفتن و دور شدن از مبانی و مدل های اسلامی با مشکلات زیادی مواجه شدیم.
جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد با تشریح برخی از مبانی اسلامی مثل قرض الحسنه،نذر،اقتصاد عاشورا و اربعین،انفاقو ایثار،انفال ،تعاون،مکاسب ،ولیمه و پرهیز از اسراف تاکید کرد:هرکجا بر اساس مبانی دینی و اسلامی عمل کنیم قطعا موفق خواهیم بود. فروش گسترده کتابهای دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب به دلیل دارا بودن رنگ و بوی مدل اسلامی و انقلابی مصداق همین موضوع است.
وی در ادامه با اشاره به سخنان رابرد مرداک یهودی مبنی بر اینکه" تمام قدرت ایران به خاطر خانواده است و که محور آن مادر است. 95 درصد قدرت ایران با مبانی فرهنگی و اقتصادی ازبین میرود و 5 درصد آن توسط نظامی از بین خواهد رفت"،تصریح کرد:اگرمبانی دینی در زندگی جاری شود هیچکس نمی تواند قدرت انقلاب اسلامی که در حوزه خاورمیانه و حوزه اسلامی حرف اول را می زند را سلب و نابود نماید.
سخنران همایش در ادامه با اشاره به ارائه خدمات اجتماعی به عنوان عامل پیروزی حزب الله با بررسی های تخصصی انجام شده توسط گروه آمریکایی ، بر مسجد محوری و حضور گسترده بسیجیان و عموم در مساجد همراه با اجرای طرح تعالی بسیج مشتمل برخدماتی مانند راه اندازی صندوق قرض الحسنه،گشت های محلی؛شناسایی آسیب ها ی اجتماعی و ارائه خدمات اجتماعی و اردوهای جهادی به بسیجیان و مردم تصریح کرد.


ارسال نظرات