امام جمعه ایلام گفت: اجرای برنامه های فرهنگی در سطح استان ایلام متناسب با گفتمان دینی و اسلامی و رهبری باشد.
کد خبر: ۹۰۱۵۰۷۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ،  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان ایلام اظهار کرد: ماه فرصتی مناسب برای کسب تقوا، تعلیم و تربیت و تهذیب و تزکیه نفس است و باید با ایجاد فضای مناسب بتوانیم زمینه استفاده و بهره  مناسب از این ماه را فراهم کنیم. 

وی اهتمام به مسائل دینی و شرعی از جمله فریضه امر بمعروف و نهی از منکر را یک ضرورت دانست و افزود : سالم سازی اجتماع و جلوگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی با اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و با اخلاق حسنه و زبان خوش امکان پذیر است.

لطفی افزود: اجرای برنامه های معنوی و قرآنی در این ماه موجب پویایی و بالندگی جامعه شده و کاهش بحران های اخلاقی را بدنبال دارد.

امام جمعه ایلام تأکید کرد: بایستی در اجراین برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در ادارات، فضا برای اجرای برنامه های معنوی و قرآنی و برپایی نماز جماعت در دستگاه های اجرایی و ارگان های استان مهیا شود تا نهایت استفاده از این ماه مبارک انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین از مدیران کل دستگاه های استان خواست شرایطی را فراهم کنند تا در ماه مبارک رمضان زمانی را پس از اقامه نماز ظهر و عصر روحانیون مستقر به بیان احکام و مسایل شرعی اختصاص دهند.

وی در ادامه در خصوص برگزاری مراسم های کنسرت و تئاتر در استان ایلام نیز گفت: متاسفانه گاها در اجرای کنسرت ها و تئاترها در استان ایلام شئونات دینی و انقلابی رعایت نمی شود.

لطفی تأکید کرد: باید اجرای برنامه های فرهنگی در سطح استان ایلام متناسب با گفتمان دینی و اسلامی و رهبری باشد.

 

 

ارسال نظرات