رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

طرح توسعه فعالیت صنایع دریایی برای حمایت از صنایع داخلی تدوین شد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برای هدفمندسازی فعالیت‌های شرکت صنایع دریایی ایران، اقدام به تدوین طرح توسعه فعالیت صنایع دریایی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۰۱۵۰۲۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عزیز اکبریان ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات صنایع دریایی استان بوشهر با حضور مدیران شرکت صنایع دریایی ایران(صدرا) در بوشهر اظهار داشت: در جهت رفع بنیادین و اساسی مشکلات شرکت صنایع دریایی ایران، نیاز است که پس از گردآوری گرفتاری‌های این شرکت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

 وی افزود: در صورت وقوع این امر، شرایطی را مهیا می‌کنیم که با یک پیوست قانونی، قابل طرح در صحن علنی مجلس برای رفع گرفتاری‌های موجود این شرکت شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به نقش این مجموعه بزرگ صنعتی در کشور و مشکلات موجود، گزارشی از وضعیت کنونی صدرا به همراه مشکلات و ظرفیت‌های مهم اقتصادی آن به زودی تقدیم دفاتر مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری می‌شود تا در این خصوص شاهد تصمیمات جدیدی باشیم.

اکبریان با اشاره به لزوم اجرایی‌شدن شعار امسال حمایت از کالای ایرانی، بیان کرد: با توجه به گستردگی فعالیت شرکت صنایع دریایی ایران، نیاز است که در قالب یک نشست مشترک با حضور کمیسیون صنایع و معادن و وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام مشکلات این صنعت رسیدگی و برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: در صورت رفع مشکلات کنونی شرکت صدرا، ضمن رفع نیازهای داخلی از توانمندی‌های این شرکت در عرصه فروش تولیدات در بازارهای جهانی نیز استفاده می‌شود که مصداق دقیق حمایت از کالای ایرانی است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در کنار جذب مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی برای ساخت شناورهای عظیم‌الجثه، برای هدفمندسازی فعالیت‌های شرکت صنایع دریایی ایران، اقدام به تدوین طرح توسعه فعالیت صنایع دریایی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم.

اکبریان ادامه داد: در صورت تایید این طرح، قانون جامع حمایت از صنعت داخلی وارد عرصه اجرایی کشور می‌شود و هرگونه خرید نیازهای صنعتی در این بخش قانون‌مند شده و موانعی بر سر خریدهای خارجی بدون ضابطه ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار