خبرگزاری بسیج: عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر ضرورت بالفعل شدن پتانسیل های موجود در شهرستان ری، گفت: فرصت ها و پتانسیل های ری به اندازه چند استان کشور است.
کد خبر: ۹۰۱۴۹۷۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حسن خلیل آبادی در سمینار 'نقش شوراها در توسعه شهرستان ری'  اظهار کرد: آنالیز پتانسیل این شهرستان نشان می‌دهد که استانی با این پتانسیل در سطح کشور وجود ندارد.

وی هشت هزار سال سابقه تاریخی، وجود بزرگترین صنایع مادر، بزرگترین زیارت گاه ها، پتانسیل گردشگری طبیعی از جمله کوه بی بی شهربانو را از جمله ظرفیت های شهرری برشمرد و گفت: کوه بی بی شهربانو از مهمترین پتانسیل های گردشگری است که کارخانه سیمان تهران آن را می بلعد و اجازه توسعه گردشگری را به این منطقه نمی دهد.

خلیل آبادی افزود: زرتشتیان تمام دنیا از قاره هند و افغانستان و پاکستان و شیعیان اطراف به زیارت کاه های کوه بی بی شهربانو می روند و این محدوده می تواند جایگاه بین المللی داشته باشد .

وی با درخواست از شهرداران شهرستان ری تاکید کرد: نسبت به رونق این منطقه اهتمام بیشتری داشته باشند و نسبت به آب های روان و آلوده ری حساس باشند.

وی افزود: لازم است دولتمردان، مسئولان و اعضای شوراها اعتبارات کافی برای تصفیه این آب ها اختصاص دهند تا از این طریق کشاورزی این منطقه نیز رونق پیدا کند.

ارسال نظرات