خبرگزاری بسیج: رئیس کمیته المپیک در مراسم تجلیل از معلمان ناحیه دو آموزش و پرورش که در سالن فدک برگزار شد، گفت: مواجهه با مسائل روز همچون فضای مجازی و دیگر مسائل نیاز به آموزش دارد که آموزش و پرورش بهترین بستر برای این امر است.
کد خبر: ۹۰۱۴۹۶۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹

 

 

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ رضا صالحی امیری مواجه شدن با امور نو و تکنولوژی به جای مقابله و محدودیت معرفی کرد و افزود: امروز آموزش به کلاس و کتاب محدود نمی شود و معلمان باید آموزش را با نگرش اجتماعی ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه دوران سخن مونولوگ گذشته و آموزش و پرورش نیز باید به سمت گفتگو محوری پیش برود، گفت: آموزش و پرورش و خانواده از دیگر بحث های مهم است که بر این اساس ما در محیط مدارس نیازمند جامعه شناس و روانشناس داریم تا دانش آموزان در مواجهه با مسائل خانواده ها نیز مهارت لازم را بیابند.

صالحی امیری ادامه داد: سرمایه گذاری برای تولید محتوا در فضای مجازی بیشتر از هر زمان دیگری لازم است و بهترین جایگزین برای انسداد و محدودیت به شمار می آید.

 

نیازمند نشاط اجتماعی در مدارس و جامعه هستیم

وی ساخت انسان را مهمترین رسالت اصلی آموزش و پرورش برشمرد و گفت: وقتی در جامعه ای شاهد سازگاری اجتماعی هستیم به این معنی است که آموزش و پرورش آن به زیست فرهنگی و اخلاقی توجه کرده است و متقابلا ناسازگاری های اجتماعی نیز ریشه در این نهاد دارد.

این استاد دانشگاه و فعال عرصه علم و تربیت نشاط را از الزامات امروز مدارس دانست و افزود: نشاط اجتماعی به معنی رضایت از مجموعه اتفاقات پیرامونی است و به شادی محض خلاصه نمی شود، نشاط بخشی از نیاز اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه اگر در آموزش و پرورش خدمت می کرد حتما نیمی از وقت دانش آموزانش را به بیرون از مدرسه می کشاند، ادامه داد: با وجود اقوام و فرهنگ های مختلف، انسجام ملی و اجتماعی مسئله مهم بعدی است که باید به آن پرداخته شود و دانش آموزان باید مفهوم یکرنگی را از معلمان بیاموزند.

این فعال عرصه فرهنگ و تربیت حرکت از سطح به عمق، از نظام مناسبت گرایی به معرفت گرایی، از نظام تکرار به نوآوری، از نظام مونولوگ به دیالوگ و گفتگو محور را از مهمترین فاکتورهای ترسیم نقشه راه جدید در دهه پنجم برشمرد.

ارسال نظرات