خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماکو گفت: محرومیت‌زدایی و مردم یاری، رصالت اصلی و از اهداف قرارگاه حمزه سیدالشهدا است.
کد خبر: ۹۰۱۴۹۵۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰

حجت الاسلام والمسلمین کاظمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماکو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی در تشریح اقدامات برجسته قرارگاه بسیج سازندگی شهرستان ماکو گفت: بسیج سازندگی طی سه سال اخیر اقدامات بسیار چشمگیری کرده است که لازمه تقدیر و تشکر ازاین جهادگران را می طلبد.

وی افزود: در طول سه سال گذشته مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۴۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال صرف پروژه‌های محرومیت‌زدایی و مردم یاری در شهرستان ماکو شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: استفاده از ۲۷ گروه جهادی و ۵۴۰ نفر از بسیجیان( مساجد و محلات، جامعه زنان، دانش‌آموزان، دانشجویان و بسیج مهندسین) در امر اردوهای جهادی و طرح هجرت جهت سازندگی و انجام فعالیت های محرومیت زدایی و مردم یاری و کمک به مردم مناطق محروم و مرزی از جمله فعالیت های قرارگاه حمزه سیدالشهدا است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ماکو از اعزام ۳۰ تیم پزشکی و دامپزشکی با همکاری بسیج جامعه پزشکی و ویزیت رایگان ۲۰۰ نفر خبر داد و گفت: ارائه خدمات پرستاری، دارویی و مامایی به یک هزار و ۶۰۰ نفر و ۵ هزار راس دام از جمله اقدامات چشمگیرِ صورت گرفته در این حوزه است.

وی بر ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی به بسیجیان در قرارگاه بسیج سازندگی سپاه ماکو اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام در جهت افزایش تولید و ایجاد اشتغال جمعا به تعداد ۱۱۰ نفر به مبلغ ۲۱ میلیارد و ایجاد اشتغال برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظمی محرومیت‌زدایی و مردم یاری را رصالت اصلی و از اهداف این قرارگاه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: کمک به احداث ۱۴۰ طرح عمرانی و ۴۰۰ مورد طرح مردم یاری در سطح منطقه از عملیات محرومیت زدایی قرارگاه حمزه سیدالشهدا است.

وی در ادامه از اجرای کلاسهای آموزشی با همکاری مرکز فنی و حرفه ای شهرستان ماکو اداره جهاد کشاورزی شهرستان ماکو به تعداد ۱۵ کلاس برای بسیجیان خبر داد و افزود: این کلاس ها در زمینه های زنبور عسل، کودورمی کمبوست، پرورش قارچ، شتر مرغ، مرغ بومی، بلدرچین، خیاطی، گلدوزی، قالی بافی، نمد دوزی تشکیل شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: معرفی بسیجیان شهرستان ماکو به موسسه امین جهت ایجاد اشتغال در زمینه های مهندسی عمرانی و رانندگی پایه ۱ و پایه ویژه به تعداد ۳۰ نفر از جمله سایر اقدامات این قرارگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظمی در تشریح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و مردم یاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول سه سال گذشته در ماکو خبر داد و افزود: کمک به احداث مسجد و حسینیه به تعداد ۱۴ باب، احداث سرویس بهداشتی مساجد به تعداد ۹۶ چشمه، احداث غسالخانه به تعداد ۶ باب، احداث استادسرای حوزه علمیه ماکو به تعداد ۶ واحد از جمله اقدامات سپاه ماکو بوده است.

وی یادآور شد: کمک به احداث حوزه علمیه برادران و خواهران به تعداد دو حوزه، احداث خانه بهداشت روستایی به تعداد ۴ واحد، احداث خانه عالم به تعداد ۷ واحد، احداث خانه محروم به تعداد ۴ واحد، مرمت مدارس به تعداد ۵ واحد، آبرسانی به روستای کوسج با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال، کمک به بیماران صعب العلاج و زنان بی سرپرست به تعداد ۲۵ نفر و غیره از جمله اقدامات چشمگیر سپاه در طول سه سال جهادگران های بسیج سازندگی در منطقه ماکو است.

ارسال نظرات