حمیداستیلی بازیکن سابق تیم‌ملی و از همشهریان روستای استیلی بعد از پایان ماه مبارک رمضان،مهمان همشهریانش در روستای استیلی در شهرستان سراب خواهد بود و بعد از ۴۰ سال برای نخستین بار زادگاه پدری اش را از نزدیک خواهد دید.
کد خبر: ۹۰۱۴۹۳۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲

حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال امید ایران و زننده گل قرن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، از سفر به روستای استیلی در شهرستان سراب استقبال کرد و گفت: خیلی مشتاقم که به استان آذربایجان شرقی سفر کنم و با حضور در شهرستان سراب، روستای استیلی که زادگاه پدری ام است را از نزدیک ببینم.

وی ادامه داد: مطمئن باشید که برای دیدن زادگاه پدری ام ثانیه شماری میکنم‌ و ان شالله طی هماهنگی های صورت گرفته،بعد از پایان ماه رمضان به روستای استیلی سفر خواهم کرد.

اسطوره فوتبال کشورمان در این گفتگوی صمصیمی،دیدار با همشهریانش در شهرستان سراب و روستای استیلی را یکی از لحظه های خوب زندگی اش برشمرد.

جزییات سفر« حمید استیلی» به روستای استیلی در شهرستان سراب/اسطوره فوتبال ایران بعد از ماه رمضان به زادگاه پدری اش می رود
گفتنی است اسطوره هایی در فوتبال همچون علی دایی به دلیل سفرهای مکررشان به اردبیل، از نظر مردم هویت معلومی دارند و همگان می دانند که این فوتبالیست کشورمان اهل اردبیل است اما حمید استیلی به دلیل درگذشت پدرش و فاصله ای که میان او و همشهریانش پیش آمد،در افکار عمومی بیشتر به اهل محله نازی آباد تهران معرفی شده است و این در حالی است که این فوتبالیست کشورمان اصالتا اهل روستای استیلی در شهرستان سراب و استان آذربایجان شرقی است.


مسوولان شهرستان سراب مثل روابط عمومی سپاه شهرستان سراب،خبرنگاران و اصحاب رسانه،مجموعه تلویزیونی کندیمیز،فرمانداری شهرستان سراب و همچنین مردم غیور روستای استیلی برای استقبال از حمید استیلی اعلام آمادگی کرده اند و وجود حمید استیلی را یکی از افتخارات روستای استیلی و شهرستان سراب توصیف نمودند.

روستای محروم استیلی در انتظار کمک مسئولان
رقیه غلامی،خبرنگار خبرگزاری بسیج استان آذربایجان شرقی، با نگارش مقاله ای، از وضع مشکلات آب روستای استیلی و نبود آبخیزداری در این روستا انتقاد کرده و حضور حمید استیلی را یکی از مهمترین گزینه ها برای رفع مشکلات این روستا توصیف نموده است.


وی در این مقاله اش نوشته است: «چند سالی است با توجه به تغییرات اقلیمی، مصرف بی رویه آب، حفر چاه های عمیق و غیرمجاز و کاهش نزولات آسمانی، شاهد کمبود آب به خصوص در روستاها برای کشاورزی و باغداری روستائیان هستیم.
مشکلی که خواه ناخواه همه روستاها را به نوعی درگیر خود کرده و موجب مشکلات فراوانی چون بیکاری روستائیان و مهاجرت آن ها به طرف شهرها شده است، مشکلی که روستای اسطلو(استیلی) در سراب نیز در رهگذر این مشکل شاهد رکود فعالیت کشاورزی و باغداری شده است.

جزییات سفر« حمید استیلی» به روستای استیلی در شهرستان سراب/اسطوره فوتبال ایران بعد از ماه رمضان به زادگاه پدری اش می رود
مشکلی که برای حل آن مسئولان وقت اقدام به ساخت سد برای جمع آوری آب های سطحی که از دامنه کوه های اطراف جاری می شود کردند ولی با گذر زمان معلوم نیست چرا کار ساخت آن رها شده و هم اکنون معطل و منتظر مسئولانی است که روستائیان با ساخت آن بتوانند این روستای سرسبز را دوباره به لطافت و بالندگی گذشته برگردانند.»


مشکل آبخیزداری و آب کشاورزی روستای استیلی را حل خواهم کرد
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکل آبخیز داری و آب کشاروزی روستای اسطلو(استیلی) گفت: متاسفانه کشورمان با بحران کم آبی مواجه است ولی تکمیل روند ساخت آبخیزداری روستای استیلی می تواند یک اقدام موثر در جهت انباشت آب های زیرزمینی و دل کوه باشد که حاصل آب شدن برف هاست و یقینا این کار می تواند به رونق کشاورزی روستای استیلی کمک شایانی کند.

جزییات سفر« حمید استیلی» به روستای استیلی در شهرستان سراب/اسطوره فوتبال ایران بعد از ماه رمضان به زادگاه پدری اش می رود
روزنامه پیام آذربایجان هم در روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در صفحه 3 خود، مشکل آب کشاورزی روستای استیلی(اسطلو) در شهرستان سراب را مورد ارزیابی قرار داد و از قول دکتر یوسف داودی نماینده مردم سراب در مجلس نوشت که وی قول مساعدت در جهت حل مشکل آب کشاورزی و سد روستای استیلی را داده است و حمید استیلی اسطوره فوتبال ایران و همچنین مسئولانی که اصالتا اهل این روستا هستند را یکی از افتخارات شهرستان سراب برشمرده و رسما از حمید استیلی برای تشریف فرمایی در زادگاه پدری اش، دعوت نموده است.

ارسال نظرات