عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی :

معلمان به آموزش نفوذ فرهنگی و فضای مجازی در مدارس توجه کنند

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: نفوذ فرهنگی و آسیب به جامعه از طریق فضای مجازی از اولویت نخست نظام سلطه است که برای مقابله با آن معلمان باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.
کد خبر: ۹۰۱۴۹۳۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سید محمد حسینی عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در همایش علمی تخصصی پیامدهای نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن معاونت دانش و پژوهش سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز که در سالن همایش کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد ، افزود: اولویت امروز دشمن در مواجهه‌ با نظام اسلامی ، نفوذ در قالب برنامه های فرهنگی و تخریب اصول و ارزش‌ها است.

معلمان به آموزش نفوذ فرهنگی و فضای مجازی در مدارس توجه کنند


وی با بیان اینکه موضوع فرهنگ و نفوذ فرهنگی از دیرباز مورد توجه بوده ، خاطرنشان کرد: رخنه فرهنگی، زمینه ابعاد دیگر نفوذ را فراهم می‌سازد و به همین دلیل تمرکز دشمنان روی فرهنگ بیشتراست.


حسینی تصریح کرد:رخنه فرهنگی از موارد مهمی است که باعث شکست ملت ها در مقابل دشمنان می‌شود.


عضو شورای مرکزی جبهه مردمی با اشاره به اینکه رویکرد استکبار در مقابل نظام اسلامی طی سال های اخیر ازجنگ سخت به جنگ نرم تغییر یافته، یادآور شد: تلاش‌ استکبار در 40 سال گذشته برای‌ به‌ زانو در آوردن‌ ملت‌ ایران‌ به‌‌برکت‌ ایمان‌ و روشن‌ بینی‌ مردم‌، ناکام‌ مانده‌ است‌.


حسینی گفت : از این رو استکبار سراسیمه‌ و شتاب‌زده‌ همه راه های‌ نفوذ فرهنگی‌ ، سیاسی‌ و اقتصادی‌ را مد نظر قرار داده‌‌ تا بتواند از این‌ راه ها ملت‌ ایران‌ را محاصره‌ کند و پنجه شوم‌ خود را همانند دوران‌ پیش‌ از انقلاب‌ در جسم‌ و جان‌ این ملت بزرگ فرو برد.


وی اظهار داشت: دستگاه‌های تبلیغاتی نظام سلطه همه توان خود را گذاشته‌اند برای اینکه مردم را نسبت به اصول و پایه‌های انقلاب اسلامی بی‌اعتماد کنند و از طریق فضای مجازی می کوشند به اسلام ، انقلاب و نظام ضربه بزنند.


وی در ادامه سخنانش به نقش معلم شهید مرتضی مطهری در آگاه ساختن افکار مردم اشاره کرد و گفت: معلمان امروز همانند دوران شهید مطهری رسالت خطیری بر دوش دارند.


حسینی بیان داشت: هدف و آماج تحرّک دشمنان در زمینه فرهنگ، ایمان مردم و باورهای اجتماعی آنان است تا با خدشه‌دار شدن این اصول و ارزشها، انگیزه‌ای برای مقاومت مقابل نفوذ دشمن باقی نماند.


وی یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری، مسئولان فرهنگی باید مراقب رخنه فرهنگی باشند زیرا رخنه‌های فرهنگی بسیار خطرناک است .


وی ادامه داد: در چنین شرایطی همه دلسوزان و کسانی که به عزت و کرامت و پیشرفت کشور دل‌ بسته‌اند به ویژه معلمان ، باید تلاش کنند تا اسلامیت و مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی همچنان پویا باقی بماند.


وی تاکید کرد: معلمان روش استفاده درست از فضای مجازی را به دانش آموزان بیاموزند تا آنان با آسیب های ناشی از استفاده نادرست از این فضا آشنایی پیدا کنند.


در این آیین از 20 فرهنگی بسیجی نمونه و 20 معلم بسیجی پژوهشگر استان البرز با اهدا لوح و هدیه تجلیل شد.استان البرز حدود 25 هزار معلم دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار