خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام صادق (علیه السلام) اصفهان
مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام صادق (علیه السلام) اصفهان در سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان امام خامنه ای (مدظله العالی) در تاریخ 17 اردیبهشت برنامه ها و فعالیت های این حوزه را تشریح نمود.
کد خبر: ۹۰۱۴۸۸۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه ی امام صادق (علیه السلام) اصفهان ، سرگرد پاسدار محمد مرادی مسئول بسیج سازندگی گفت : اگر بخواهیم در مورد پیشینه ی  تشکیل بسیج سازندگی صحبت ، و خواستگاه آن را در سپاه و بسیج بررسی کنیم در اوایل انقلاب سازمان جهاد سازندگی که یک نهاد مقدس و زاییده انقلاب بود خدمات زیادی از جمله : ایجاد زیر ساخت هایی مثل حمام ، مدرسه ، مسجد ، حسینیه ،پل و راه های ارتباطی و فعالیت هایی از این قبیل در سال های دفاع مقدس و پس از آن انجام داد که منشاء امور خیر زیادی بوده و تا کنون نیز اثرات آن در مناطق محروم باقی مانده است.ولی متأسفانه با ادغام دو وزارتخانه جهاد سازندگی و کشاورزی این خلاء احساس می شد  و نیرو های ارزشی و انقلابی برای رفع نیاز های عمرانی و غیر عمرانی مناطق محروم و همه ی مردم ایران اسلامی نگران بودند.

 سرگرد پاسدار مرادی افزود : اولین جرقه ها در بحث بسیج سازندگی را مدیون شهید آوینی هستیم که قبل از جنگ تحمیلی از مناطق بشاگرد و روستا های سیستان در قالب روایت فتح  مستند سازی می کرد و از همان جا این جرقه در بچه های بسیجی و انقلابی دانشگاه ها زده شد و به صورت آتش به اختیار و خودجوش حرکت های جهادی شروع و با ساخت و ساز مساجد ، مدارس ، و خانه های مسکونی  و راه های ارتباطی این مناطق ادامه یافت .

 وی در ادامه گفت : در سال 79 رسما از دل بسیج دانشجویی کشور و از دل گروه های جهادی دانشجویی بسیج سازندگی شکل گرفت و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) دستور تشکیل بسیج سازندگی را در دل بسیج دادند که یکی از قدم های پر خیر و برکتی بود که توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به بدنه جامعه تزریق شد و سپاه و بسیج این ماموریت خطیر را برعهده گرفتند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه امام صادق (علیه السلام) تأکید کرد الحمد الله بسیج دانشجویی در این زمینه سابقه بسیار روشن و کار های بسیار بزرگی انجام داده به طور مثال منطقه بشاگرد با حضور همین گروه های جهادی از محرومیت رهایی یافت و هم اکنون دارای دانشگاه و حوزه علمیه و بیمارستان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از تجربه موفق بسیج دانشجویی در بحث اردو های جهادی بسیج سازندگی در نواحی مقاومت و کانون های اقشار هم ایجاد شد و حرکت بسیار خوبی صورت گرفت و در ناحیه امام صادق (علیه السلام) در 24 حوزه بسیج محلی برادر و خواهر دارای گروه های جهادی می باشند و برخی پایگاه ها نیز گروه های جهادی تشکیل داده و در طول سال مشغول خدمات رسانی هستند.

مرادی در ادامه گفت : اتفاقی که در چند سال اخیر رخ داده، این است که فعالیت گروه های جهادی به سمت تخصصی شدن می رود که هم به لحاظ توانایی ها در انجام مأموریت و هم به لحاظ جغرافیای محل خدمت می باشد یعنی اینکه ما در مناطق حاشیه شهر گروه های جهادی را موظف کردیم که هرکدام در همان عرصه فعالیت حداقل 3 سال فعالیت کنند یعنی اینکه گروه های جهادی ما حداقل 3 سال با جامعه هدفشان به صورت مداوم ارتباط دارند .

وی به خدمات گروه های جهادی اشاره کرد و گفت : چه به لحاظ اعزام تیم های پزشکی ، چه به لحاظ پایش سلامت و غربالگری و در واقع رصد مشکلات و بیماری های آن منطقه گروه های جهادی فعالیت مستمر و مداوم دارند و این ارتباط در طول سال برقرار است.علاوه بر فعالیت های ذکر شده برخی از گروه های جهادی در طول سال مشغول تهیه جهیزیه ، و توزیع ارزاق و پوشاک برای افراد مستحق می باشند و در بحث کمک و امداد رسانی به زلزله زدگان (کرمانشاه) نیز گروه های جهادی و بسیج سازندگی کمک های خوبی به این مناطق ارسال نموده اند.

مرادی به بحث اشتغالزایی و حمایت از تولید ملی اشاره کرد و از اعطای بیش از 1800000000 ریال تسهیلات به 20 نفر از تولید کنندگان خبر داد و گفت : این تسهیلات با هدف ایجاد و ترویج فرهنگ استفاده از محصولات ایرانی و ملی اعطا گردیده است.

وی به عدم همکاری برخی از ارگان های دولتی و مسئولین استانی اشاره کرد و گفت : متأسفانه در راستای  این امر مهم شاهد همکاری مطلوبی از مسئولین نیستیم و بعضا مشکلاتی را برای تولیدکنندگان  و عرضه ی محصولات آنها در فروشگاه ها و نمایشگاه ها به وجود می آورند.

وی در پایان گفت با توجه به شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و دقدقه ی رهبر عزیزمان در این خصوص ، بسیج سازندگی با تمام قوت از سرمایه گزاران در این عرصه حمایت می کند و با تعامل با ادارات و نهادها به دنبال عرضه ی محصولات ایرانی در نمایشگاه ها و فروشگاه ها می باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار