عزیززاده گفت: کارهای محتوایی و مفهومی در حوزه آسیب‌ها، تهدید‌ها و فرصت‌ها در فضای مجازی در این بخش طراحی شده و ٢ اپلیکیشن در نمایشگاه امسال رونمایی و به مردم سرویس خواهند داد.
کد خبر: ۹۰۱۴۸۰۰
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمدمهدی عزیززاده مدیر بخش رسانه و فضای مجازی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه برای نخستین‌بار این بخش در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تشکیل شده است، گفت: هدف از تشکیل این بخش وجود فعالیت‌های متفرقه و غیر منسجمی بود که در سال‌های گذشته به عنوان یکی از آسیب‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مطرح بوده است.

عزیززاده بر لزوم بهره‌گیری از طرح‌های نو تأکید کرد و گفت: نمایشگاه قرآن کریم باید از طرح‌ها و ایده‌های نوین حمایت و از تکراری شدن آن پرهیز کند.

وی گفت: در این بخش فعالیت‌های مربوط به این حوزه یکپارچه و متمرکز شده و در قالب سه کمیته رسانه، فضای مجازی و فروش محصولات و آثار دیجیتال فعالیت می‌کند.

وی در ادامه اذعان داشت: هدف اصلی این بخش این است که ظرفیت‌هایی که برای فعالیت‌های قرآنی در فضای رسانه‌ای وجود دارد در نمایشگاه قرآن عرضه شود و سعی و تلاش ما بر این است که دانش و سواد فعالان رسانه‌ای را در بستر و فرصتی که نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فراهم می‌کند، ارتقاء و مردم را با رسانه‌های قرآنی آشنا کنیم.

عزیزاده گفت: این کمیته همچنین زمینه حضور رسانه‌ها را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فراهم می‌کند، برای مثال اعم رسانه‌های دیداری، شنیداری، سنتی و .... را به مردم معرفی و در مورد آنها به مردم اطلاع رسانی می‌کند و امکان دسترسی به آنها را برای مردم توضیح می‌دهد.

عزیززاده در ادامه ضمن اشاره به اینکه در کمیته فضای مجازی ضمن معرفی آنچه که مربوط به محتوای قرآنی است در فضای مجازی اعم از اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها و ... را به مردم معرفی خواهیم کرد، اظهار داشت: در فضای مجازی نیز سعی ما بر این است که مردم را بیشتر و ملموس‌تر با آسیب‌ها و فرصت‌های فضای مجازی آشنا کنیم و همچنین بخش ویژه‌ای به نام بخش فضای مجازی سالم در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را طراحی کرده‌ایم که اگر خانواده‌ها می‌خواهند بدانند چگونه می‌توانند با خیال آسوده امکان دسترسی‌هایی را برای استفاده فرزندانشان از فضای مجازی ایجاد کنند و این امر را مدیریت کنند.

وی گفت: کارهای محتوایی و مفهومی نیز در حوزه آسیب‌ها، تهدید‌ها و فرصت‌ها در فضای مجازی در این بخش طراحی شده و ٢ اپلیکیشن در نمایشگاه امسال در این قسمت به طور خاص و ویژه فعالیت خواهند کرد و به مردم سرویس خواهند داد.

رییس بخش فضای مجازی و رسانه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ضمن اشاره به کارکردهای این اپلیکیشن افزود: این دو اپلیکیشن یکی متمرکز بر حوزه آموزش صحیح خوانی قرآن و دیگری متمرکز بر آموزش مفاهیم و ترجمه قرآن است و در کنار این فعالیت‌ها برای اولین بار در نمایشگاه فروش متمرکز محصولات قرآنی را خواهیم داشت و اطلاعات تفصیلی و موضوعی و تفکیکی تمام محصولاتی را که در طول سال‌های گذشته در حوزه قرآن تولید شده‌اند و جاذبه و جایگاه لازم برای ارائه شدن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را دارند در قالب طرحی جمع‌آوری و عرضه خواهیم کرد.
منبع: فارس
ارسال نظرات