رئیس پلیس فتا از فروش ۱.۲ میلیارد دلار ارز دیجیتالی گرام خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۴۷۹۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه نشست روسای پلیس سایبری کشورهای اروپا و آسیا در جمع خبرنگاران در خصوص تهدیدات پول مجازی پیام رسان تلگرام که به نام «گرام» معروف شده است اظهارکرد: یکی از تهدیدات جدی در تلگرام، گرام یا پول دیجیتالی است که پاول دورف رئیس این شرکت آن را ابداع کرد.

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه تاکنون 1.2 میلیارد دلار از این پول مجازی توسط شرکت تلگرام به فروش رفته است گفت: از میان این رقم، 810 میلیون دلار به 81 نفر فروخته شده که تعدادی از این افراد دارای هویت مشخص هستند و تعدادی نیز هویت‌شان مخفی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در بین خریداران این ارز مجازی، ایرانیان نیز سرمایه‌گذاری داشته اند یا خیر افزود: بر اساس اطلاعات موجود، بیشتر افرادی که هویت‌شان معلوم است ملیت و تبار روسی دارند ولی گفته می‌شود که تعدادی از ایرانیان هم اقدام به خریداری این پول مجازی کرده‌اند.

هادیانفر ادامه داد: همانطور که پیش از این نیز هشدار داده بودیم، فعالیت پول‌های مجازی برای کشور یک تهدید است چراکه این پول‌ها هیچ پشتوانه‌ای ندارند و تولید کنندگان آن‌ها «بیت» و «بایت‌»های رمزگذاری شده را پول حقیقی معاوضه می‌کنند؛ این در حالی است که مثلا اگر مردم این صفر و یک‌های رمزگذاری شده را از کمپانی تلگرام بخرند و یک روز صاحب کمپانی، این شرکت را جمع کند، چه کسی پاسخ مردمی است که این صفر و یک ها را خریده‌اند می‌دهد؟

رئیس پلیس فتا اضافه کرد: به عنوان مثال در مورد بیت کوین شاهد بودیم که ظرف مدت زمانی کوتاهی ارزش هر بیت کوین از 10 دلار به 19 هزار دلار رسید ولی مجدداً ارزش آن سقوط کرد و به 6 هزار دلار کاهش یافت؛ در این بین عده‌ای متضرر شدندو هیچ سازمانی و هیچ فردی هم پاسخگو نبود.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی تنها مرجعی است که می‌تواند پول مجازی در ایران تولید کند گفت: بانک‌های داخلی می‌توانند با حمایت بانک مرکزی می‌توانند در این زمینه وارد شوند چراکه پشتوانه‌ آن‌ها مشخص است.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: دولت خط و مشی در خصوص پول‌های مجازی را مشخص کرده است و هیچ شخص حقیقی در این خصوص مجاز نمی‌باشد.
منبع: تسنیم
ارسال نظرات