مدیر فرهنگی انجمن فرهنگی ناشران آموزشی مطرح کرد:
آصفی بیان داشت: با توجه به فضای کمی که امسال داشتیم نتوانستیم شاهد حضور ناشران دیجیتال باشیم.
کد خبر: ۹۰۱۴۷۶۰
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، ویژه برنامه "الف ب بسم الله" همزمان با برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) با حضور آصفی ناشر آموزشی و مدیر فرهنگی انجمن فرهنگی ناشران آموزشی از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

مدیر فرهنگی انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در ابتدای مطلب اظهار داشت: بنده چندین سال در نمایشگاه کتاب سمت اجرایی دارم. در بخش آموزشی امسال متراژ ما نسبت به سال گذشته 1300 متر کم شده و طبیعتا اندازه غرفه ناشران ما هم کمتر است.

وی افزود: با توجه به فضای کمی که امسال داشتیم نتوانستیم شاهد حضور ناشران دیجیتال باشیم امسال فضا خوب است اما اگر بزرگ تر بود بهتر بود. شهرآفتاب فقط بعد مسافت داشت اما از فضای مناسب تر و نمایشگاهی تری برخوردار بود. چراکه نمایشگاه به حالت فروشگاهی تبدیل شده است.

مدیر فرهنگی انجمن فرهنگی ناشران آموزشی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست ها سخنرانی ها و رونمایی از کتاب در بخش ناشران آموزشی به عهده بنده است.

آصفی همچنین یادآور شد: حدود 70 نشست، سخنرانی و رونمایی کتاب  و جشن امضا داریم که هر روز 5 نشست برگزاری می شود.

مدیر فرهنگی انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در رابطه با موضوع نشست ها اظهار داشت: امروز پذیرای مدیر کل انتشارات و تکنولوژی وزارت آموزش و پرورش با موضوع کتاب های دبستانی باید ها و نباید ها در نمایشگاه بودیم. همچنین آقای قلم چی در مورد موضوع کتاب های آموزشی سخنرانی کردند و رونمایی از کتاب شوراها و نیز سخنرانی بنده در مورد برنامه مدیریت شهری و مدیریت فرهنگی از جمله این برنامه ها بود.  

وی افزود: ما در حوزه آموزشی کار می کنیم. البته همه کتاب ها آموزشی هستند و ناشران آموزشی در همه حوزه ها کتاب دارند. ما دو نشر پایگاه فرهنگ و نشر قلم علم را داریم.  

آصفی در رابطه با تعداد مخاطبان در نمایشگاه کتاب و شهر آفتاب ابراز داشت: تعداد مخاطبان ما نسبت به شهر آفتاب کمتر است و در شهر آفتاب خرید بیشتر بود.

این ناشر آموزشی در رابطه با قیمت کتاب در نمایشگاه امسال گفت: در قیمت کتاب ها از 10 درصد تا 20 درصد افزایش داریم.  

مدیر فرهنگی انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در پایان این ویژه برنامه بیان کرد: اکثر مخاطبان ما دانش آموزان هستند. مجموع نشر ما در امسال حدود 30 عنوان کتاب جدید دارد. که از این تعداد10  عنوان کتاب درسی و 20 عنوان در حوزه های عمومی است. کتاب های نشر ما جنبه های آموزشی در حوزه های مختلف از جمله فضای مالیاتی، فرهنگی و مذهبی و عمومی دارد.

 

 

 

 

   

ارسال نظرات