تبریزی نیا بیان کرد: ناشرانی در کار خود موفق تر هستند که برنامه ریزی های اقتصادی انجام می دهند و طبق آن برنامه های اقتصادی جلو می روند.
کد خبر: ۹۰۱۴۷۵۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفت و گو، ویژه برنامه "الف ب بسم الله" همزمان با برگزاری سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) با حضور تبریزی نیا مدیر سالن کارنامه نشر از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

مدیر سالن کارنامه نشر در ابتدای این ویژه برنامه در رابطه با میزان فروش کتاب در نمایشگاه امسال اظهار داشت: در مورد مقدار فروش کتاب در نمایشگاه امسال ارزیابی و اطلاع خاصی ندارم و فعلا نمی توانم اظهار نظر کنم.

تبریزی نیا در ادامه همچنین در رابطه با نگاه اقتصادی به کتاب خاطرنشان کرد: معتقدم کتاب اگر چه عملی برای انتقال دانش به جامعه مخاطبان و بسیار مقدس است اما در حقیقت امر یک کالا است.

وی در ادامه این مطلب گفت: اگر اقتصادی به کتاب نگاه نشود و برنامه ریزی های اقتصادی لازم برای آن صورت نگیرد و نیز از جنبه های مختلف زیبایی شناسی و انتخاب موضوع و انتخاب نویسنده و معرفی و تبلیغ آن اتفاقی نیفتد قطعاً بازتاب و برگشت سرمایه را برای ناشر نخواهد داشت. لذا به نطر بنده ناشر باید اقتصادی فکر کند.

مدیر سالن کارنامه نشر در ادامه مطرح کرد: علت اینکه تعداد  ناشران در کشور ما به 4 هزار نفر در سال می رسد و تعداد عناوین کتاب هم بسیار زیاد است این است که بیشتر ناشران ما ذوقی کار می کنند و می خواهند علائق خود را به کتاب تبدیل کنند.

این مقام مسئول متذکر شد: اما به نظر بنده ناشرانی در کار خود موفق تر هستند که برای کار خود برنامه ریزی های اقتصادی انجام می دهند و طبق آن برنامه های اقتصادی جلو می روند.

مدیر سالن کارنامه نشر همچنین یادآور شد: در طول 40 سال بعد از انقلاب مجوزهای نشر کتاب صادر شده است و ناشرانی کار کردند و کتاب ها چاپ شدند و بعد از مدتی از دور خارج شدند اما تعدادی که در طول سال فعالیت دارند 5 هزار ناشر است و تعداد ناشر حرفه ای بیش از 150 نفر نداریم.  

تبریزی نیا در رابطه با تعداد کتاب فروشی های موجود در سطح کشور بیان داشت: ویترین هایی که کتاب عمومی دارند به عدد هزار می رسد اما کتاب فروشی هایی که در زمینه فروش کتاب های درسی و کتاب های کمک درسی فعالیت می کنند به 3 هزار عدد هم می رسد.

مدیر سالن کارنامه نشر در پایان این برنامه در رابطه با آمار هایی که بیان شد اظهار داشت: این آماری که بنده به اطلاع شنوندگان رساندم اطلاعاتی است که به ثبت رسیده و کاملاً دقیق است.

ارسال نظرات