رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بسیاری از اطرافیان شما صدای شما را که رسا و درست است نمی‌شنوند و گویا در گوش‌شان پنبه گذاشته‌اند.
کد خبر: ۹۰۱۴۶۹۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ غلامحسین شافعی در جلسه شورای اداری، توسعه و نخبگان استان خراسان‌رضوی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد؛ اظهار داشت: مهمترین نکته روز در مورد مسائل اقتصادی، شعار سال است که باید بدون واسطه با رئیس‌جمهور در مورد آن‌ها صحبت کرد. سال‌ها واژه حمایت در کشور در مورد برخی از صنایع و بخش تولید کشور همواره به‌کار گرفته شده، اما متأسفانه نتایجی که در عمل از آن‌ها حاصل شده، نتایج مطلوبی نبوده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: اصول این حمایت چیست و اصولاً حمایت از کالای ایرانی چگونه باید باشد که از آن بالندگی و رشد و پیشرفت و منافع ملی تأمین شود؟ انواع اصلاحات و بسترسازی نهادی و اعطای مشوق‌های مستقیم به بخش تولید از قبیل: کاهش مالیات و اعطای تسهیلات و یارانه بخش تولید و کاهش هزینه، نگاهی از منظر عرضه است.

شافعی ادامه داد: لازم است نقش مصرف‌کنندگان در مورد حمایت از کالای ایرانی از نقش تولیدکننده منفک شود، حمایت باید زمان‌بندی شده و مشروط باشد، حمایت دائمی منجر به گسترش اقتصاد رانتی می‌شود؛ تا زمانی که قوای سه‌گانه وظایف خود را به‌درستی انجام ندهند، نمی‌توان مردم را از استفاده از کالای خارجی مورد سرزنش قرار داد.

وی تصریح کرد: با حرکات ناهمگون در عرصه تصمیم‌گیری روبه‌رو هستیم؛ با تصمیم‌سازی نهاد‌ها و سازمان‌های مختلفی که همگی خود را متولی اقتصاد می‌دانند، اما حاضر به پذیرش سهم خود نیستند روبه‌رو هستیم در حالی که باید بر پیشبرد اهداف کلان کشور تمرکز داشته باشیم، تعامل با اقتصاد جهانی اجتناب‌ناپذیر است و چندجانبه‌گرایی و تنش‌زدایی در سیاست خارجی می‌تواند تأمین‌کننده اهداف اقتصادی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی کنار دیپلماسی سیاسی امروز به‌نحو مطلوبی در حال انجام است. دولت مقتدر با دولتی که در اقتصاد دخالت می‌کند و تصدی‌گری اقتصادی را پیش می‌برد، متفاوت است. بسیاری از اطرافیان شما صدای شما را که رسا و درست است نمی‌شنوند و گویا در گوش‌شان پنبه گذاشته‌اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها