خبرهای داغ:
مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج از شناسایی عامل انتشار دهنده تصویر جعلی دستمزدهای جعلی عوامل «پایتخت ۵» خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۴۶۵۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
به گزارش بسیج زنان جامعه کشور خبرگزاری بسیج، «محمد ذوقی» مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: بعد از اتفاقات جشنواره فیلم فجر و همچنین سریال «پایتخت5» یک خط جدی شروع به تخریب سازمان اوج کرد و در این مسیر برای اینکه شایعات باورپذیر باشد به روش‌های جدید پناه برد. 

وی ادامه داد: در همین گیر و دار، نامه‌ای منتسب به دستمزد عوامل «پایتخت 5» منتشر شد که از اساس و در تمام جزئیات از امضاء، سربرگ، اعداد و ارقام و حتی نام فردی که به عنوان مسئول مالی معرفی شده بود، خطا و جعلی بود. در همین زمینه ما از جاعل نامه شکایت حقوقی کردیم و پیگیر آن شدیم.

ذوقی اظهارداشت: در این میان البته کسانی هم که یک طرفه خبر را منتشر کرده بودند و علی‌رغم انتشار تکذیبیه از سوی ما، اقدام به انتشار آن نکردند که آنها هم مشمول مسائل حقوقی خواهند شد. در این پرونده پلیس فتا وارد عمل شد و در نهایت متوجه شدیم که اولین کسی که تصویر این نامه جعلی را منتشر کرده، فردی به نام علی جوانمردی از مجریان شبکه صدای آمریکاست. درست 4 دقیقه پس از توئیت جوانمردی، سایت کلمه آن را بازنشر کرده و در ادامه هم در سایت‌های داخلی منتشر شده و دست به دست چرخیده است. 

وی همچنین در ادامه گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: چندی پیش نیز حساب کاربری با نام «احسان محمدحسنی» مدیرعامل مؤسسه فرهنگی اوج در فضای مجازی باز شده بود که تکنیک آن هم این بود که ابتدا چند خبر واقعی منتشر کرد و بعد شروع به انتشار اخبار کذب کرد که آن هم پیگیری حقوقی شده و آقای محمدحسنی هیچ حساب کاربری در فضای مجازی ندارند. 

ذوقی در پایان ابراز امیدواری کرد رسانه‌ها دقت بیشتری در انتشار اخبار داشته باشند و صحت و اخلاق را فدای سرعت در انتشار خبر نکنند. 

به گزارش فارس، مدت کوتاهی پس از پایان پخش فصل پنجم مجموعه پایتخت تصویری از یک نامه جعلی در فضای مجازی منتشر شد که در آن ارقام غیرواقعی درباره دستمزد بازیگران این سریال قید شده بود که الهام غفوری تهیه‌کننده این سریال بلافاصله در گفت‌وگو با فارس آن را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات