نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیران آموزش‌وپرورش درد و دل سنگینی دارند، تصریح کرد: در بودجه سال جاری سقف اعتبارات این نهاد تا حدود پنج هزار میلیارد افزایش پیدا کرد اما بازهم حس می‌کنیم کمبودها زیاد است.
کد خبر: ۹۰۱۴۶۱۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالله رضیان در آیین تجلیل از مقام معلم، ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و تبریک هفته معلم، اظهار کرد: ارزش و مقام معلم بر هیچ‌کس پوشیده نیست و اسلام عزیز اعتبار و جایگاه بسیار بلندی را برای مقام معلم تبیین کرده است.

وی افزود: در طول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف تلاش شده است که به هر جهت شأنیت و شخصیت این قشر عظیم و فرهیخته حفظ شود.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معلم با همه وجود خود در خدمت جامعه هست، تصریح کرد: معلم در جهت ارتقا علمی، فنی و تکنولوژی کشور و ایجاد مسیر توسعه تلاش می‌کند.

این مسؤول ادامه داد: رسالتی که ما در کشور خودمان فراتر از همه دنیاداریم ایجاد بستری برای تعالیم دینی است که همه این مراتب یقیناً مسیر آن باید در ابتدای امر آموزش‌وپرورش باشد.

رضیان بابیان اینکه رسالت مهم‌تر برای نونهالان، نوجوانان و جوانان در درجه اول بر عهده آموزش‌وپرورش هست، اظهار کرد: در کنار تعلیم تأکید بر تربیت هم شده است اما رسالتی که آموزش‌وپرورش دارد به‌مراتب سنگین‌تر از همه مراکزی است که وظیفه ایجاد فضای علمی و آموزشی بر عهده‌دارند.

وی افزود: نگاه همه توجه جدی به این نهاد ارزشمند است.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه کشورهای دنیا توجه جدی به حوزه آموزش‌وپرورش دارند و توجه لازم هم نسبت به فضای معیشتی و امکانات اجتماعی این قشر عظیم دارند همچنین در جهت حفظ شخصیت و شأنیت این نهاد ارزشمند فعال هستند، تصریح کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی صحبت‌های خوبی شده است اما حس می‌کنم نتوانستیم کرامت و منزلت این جایگاه را به‌خوبی حفظ کنیم.

این مسؤول ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط حاضر که جنگ بزرگی در مقابل با استکبار داریم.

رضیان بابیان اینکه گاهی اوقات برخی دوستان نقدهایی به شرایط موجود دارند که باید این نقدها را قبول داشته باشیم اما در چهار چوبه این نظام و حاکمیت همچنینی سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران به فرموده مقام معظم رهبری مقداری مسائل و مشکلات را باید تحمل‌کنیم، اظهار کرد: همه متولیان این امر خصوصاً مجلس با تمام وجود در تلاش هستند تا حق مطلب در نهاد ارزشمند آموزش‌وپرورش ادا کنند.

وی افزود: یکی از وزارتخانه‌هایی که از بیشترین اعتبارات بودجه عمومی دولت استفاده می‌کند آموزش‌وپرورش هست اما بازهم به اعتقاد من این مقدار بسیار کم است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیران آموزش‌وپرورش درد و دل سنگینی دارند، تصریح کرد: در بودجه سال جاری سقف اعتبارات این نهاد تا حدود پنج هزار میلیارد افزایش پیدا کرد اما بازهم حس می‌کنیم کمبودها زیاد است.

این مسؤول ادامه داد: موضوع طرح طبقه‌بندی فرهنگیان عزیز در مجلس مطرح‌شده است که نیاز به یک همکاری دوجانبه بین دولت و مجلس دارد.

رضیان با بیان اینکه ما باید بتوانیم این همکاری متقابل را از طرف دولت داشته باشیم، اظهار کرد: قرار است در کمیسیون آموزش مجلس این طرح با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش در سال جاری آغاز شود.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت و معلمی را نمی‌توان شغل قلمداد کرد چراکه این رسالتی است بر دوش شما عزیزان و امانت ما فرزندان خوب جامعه هستند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز آسیب‌های جدی در جامعه داریم که قسمتی از آن دقت بیشتر به‌نظام تربیتی است، تصریح کرد: تربیت فرزندان ما باید بر مبنای تعالیم دینی باشد، اگر می‌خواهیم آینده فرزندان ما تضمین شود و در جامعه سربلند باشند حتماً باید به بحث تربیتی دقت کنیم.

این مسؤول افزود: مسؤولان آموزش‌وپرورش نسبت به این موضوع جدی‌تر باشند، این تعالیم در قرآن و سیره ائمه وجود دارد.

رضیان با اشاره به اینکه سعی نکنیم فضای آموزش‌وپرورش را به سمت مسائل سیاسی سوق دهیم چراکه آسیب‌های زیادی ایجاد می‌کند، اظهار کرد: این کشور برای ماست و همه باید همت کنیم و خودمان را الگو قرار دهیم.

وی ادامه داد: نگاهم این است که فضای عمومی جامعه شرایط مثبتی ندارد که بیشتر به شما بازمی‌گردد چراکه آینده جامعه ما به دست شما بزرگواران است، فرزندانی که تربیت می‌کنید مطمئناً آینده‌سازان جامعه هستند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با تأکید بر اینکه به این نتیجه رسیدم 30 درصد مشکلات ما در کشور به فضای تحریمی و برجام بازمی‌گردد و 70 درصد مشکل جامعه متأسفانه رفتارهای نادرست در روش‌های مدیریتی و امور اجرایی است، تصریح کرد: اگر در مسائل اقتصادی بیاناتی که مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی فرمودند را جدی بگیریم مشکلات حل می‌شود و ما نه به آمریکا و نه به کمک‌های این کشور نیاز داریم.

این مسؤول افزود: ظرفیت خوبی در کشور داریم که به اعتقاد من آنچه در کشور تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود در سرزمین‌های کفر متأسفانه بهتر از ما اجرا می‌کنند.

رضیان در پایان گفت: اگر بحث اقتصاد درون‌زا را در فضای کشور اعمال و مدیریت کنیم مطمئناً هیچ فشاری نمی‌تواند باعث این‌همه آسیب و مشکلات شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها