امکان رفع مشکلات با فرمانداران و بخشداران است

رضوی با اعلام اینکه امکان رفع بسیاری از مشکلات توسط فرمانداران وجود دارد، گفت: فرمانداران و بخشداران نوک تیز جذب و یا عدم جذب اعتبارات هستند.
کد خبر: ۹۰۱۴۵۶۱
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، ابوالفضل رضوی  در جلسه کارگروه اشتغال مازندران اظهار کرد: بانک‌ها با سفته تا 300 میلیون تومان تسهیلات با سفته می‌توانند پرداخت کنند.

وی با اعلام اینکه آمادگی داریم که برای تشکل اقتصادی خانواده شهدا، اعضای کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی از محل اعتبارات معاونت توسعه روستایی تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت کنیم، افزود: رئیس کمیته امداد امام خمینی متعهد شد که تسهیلات دریافتی مددجویان توسط این نهاد ضمانت می‌شود که این مسئله را می‌توان برای بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی انجام داد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: رئیس جمهور دستور داد حداکثر عقد قرارداد با بانک‎ها تا تیرماه سال 97 است و سهم 100 درصدی استان که 470 میلیارد تومان است باید دریافت شود.

رضوی با اعلام اینکه امکان رفع بسیاری از مشکلات توسط فرمانداران وجود دارد، گفت: فرمانداران و بخشداران نوک تیز جذب و یا عدم جذب اعتبارات هستند.

وی بیان کرد: روسای ادارات، سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت می‌توانند نسبت به جذب اعتبارات اقدام کنند و بانک‌ها هم نقش کلیدی در این حوزه دارد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: رئیس جمهور نسبت به کم‌کاری در حوزه ایجاد اشتغال روستایی حساسیت ویژه‌ای داشته و کم‌کاری در این حوزه را قبول نمی‌کند.

رضوی با بیان اینکه سند ملکی روستائیان، سفته و ضمانت نامه‌های که صندوق‌های ضمانت صادر می‌کنند برای پرداخت این تسهیلات باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بانک‌ها 10 روز فرصت دارند در ارتباط با اجرای پروژه اظهارنظر کنند، توجیه مالی پروژه‌ها در اختیار بانک است.

وی افزود: قانون اشتغال پایدار روستایی دستورالعمل خاص خودش را دارد و فرد متقاضی یک ماه فرصت دارد نسبت به تامین وثیقه اقدام کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اعلام اینکه سقف اعتبارات استان 6 میلیارد تومان است، گفت: اگر پروژه 15 میلیارد تومان باشد توجیه چند استانی باید داشته باشد.

رضوی با اعلام اینکه بحث توسعه استفاده از  لباس  و غذاهای بومی  در استان جدی گرفته شود، گفت: هنرهای بومی سه استان گیلان، گلستان و مازندران قابلیت توسعه ملی و فراملی دارد و امکان ایجاد درآمد از کنار این هنرها وجود دارد.

وی اضافه کرد: در سال جاری شهرداری تهران با بسیاری از این ظرفیت‌ها قرارداد منعقد کرده است و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان باید در این حوزه پیشگام باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه توسعه گردشگری در این استان بسیار زودبازده است و انتظار است در این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشیم خواستار توسعه فعالیت دامپروری در استان شد و گفت: نوع ژنتیک دامپروری در استان باید توسعه پیدا کند و بانک‌ها با وضعیت دامپروری مخالفت نکنند ولی نسبت به دامپروری ژنتیک حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.

رضوی با اعلام محدودیت زمانی در دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی داریم، تصریح کرد: آخرین فرصت در این بخش تیرماه است و باید تا پایان خرداد ماه مبالغ تسهیلات در نظر گرفته شده تعیین تکلیف شود.

وی خواستار توجه به مباحث آموزش شد و گفت: استارتاپ‌های روستایی در مازندران مورد توجه قرار گیرد و این موضوع در استان گیلان به خوبی رونق گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری خواستار توجه به مسائل توسعه اقتصادی دریایی اشاره کرد و افزود: بحث گردشگری دریای در استان مازندران، گیلان، بوشهر و مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها