لزوم توجه به بخش معدن برای توسعه اقتصادی استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد فرصت‌های مورد نیاز برای بخش معدن به توسعه اقتصادی استان کمک می‌کند.
کد خبر: ۹۰۱۴۵۲۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
علی محمد احمدی در نخستین لزوم توجه به بخش معدن برای توسعه اقتصادی استاننشست شورای معدن استان با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تصمیم گیری درباره بخشی از مطالبات معدن کاران به استان‌ها تفویض شده افزود: این مهم شرایط سرمایه گذاری و افزایش صرفه اقتصادی را تسهیل می‌دهد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم از فعال بودن ۴۵ واحد معدنی در استان خبر داد و اضافه کرد: در این شورا ایجاد فرصت‌های نوسازی تجهیزات و تلاش برای ارتقاء کار استخراج و برخی مطالبات مالی و حقوقی بررسی می‌شوند.
دیو دیده با بیان اینکه معادن استان در بخش تولید مصالح ساختمانی فعالیت می‌کنند گفت: در کنار آن فسفات با ذخیره ۸۰ میلیون تن و با عیار متغیر ۵/۸ تا ۱۰ درصد، بوکسیت با عیار ۵۰ درصد در منطقه‌ای با حجم ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع و سلستین نیز وجود دارد.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان ابراز امیدواری کرد: تا سال آینده کار ساخت دو واحد صنعتی مرتبط با بوکسیت و فسفات در استان عملیاتی شود.
در این نشست با تقاضای ۴ واحد معدنی مرمریت سقاوه، سنگ آهک ناصر آباد، سنگ لاشه دره قوچان کاکان و سنگ گچ سید حق گچساران برای محاسبه حقوق دولتی موافقت شد.
در این نشست همچنین سلب صلاحیت دو واحد معدنی سنگ لاشه دشمن زیاری و خیر آباد هم تصویب شد.
ارسال نظرات