پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌ی بیماران در بیمارستان‌های دولتی

مدیر کل بیمه سلامت استان در دیدار با امامپرداخت ۹۰ درصد هزینه‌ی بیماران در بیمارستان‌های دولتی جمعه و فرماندار باشت گفت: اداره کل بیمه سلامت استان در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، لیکک و دنا در راستای اهداف بیمه سلامت به مردم خدمات رسانی می‌کند.
کد خبر: ۹۰۱۴۵۱۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
سید یدالله حسینی افزود: در دیگر مناطق استان خدمات بیمه گری و درآمد این اداره کل در ۳۵ دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود.
وی گفت: اداره کل بیمه سلامت دربخش بیمارستان‌های دولتی ۹۰ درصد هزینه راپرداخت می‌کند و فقط ۱۰ درصد پرداختی توسط مردم است همچنین دربخش سرپایی ۷۵ درصد توسط بیمه پرداخت می‌شود.
حسینی با بیان اینکه از کل جمعیت شهرستان باشت بیش از ۱۷ هزار نفر تحت پوشش صندوق‌های بیمه‌ای هستند افزود: ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه روستایی،۳ هزار و ۲۰۰ نفر کارکنان دولت،۸۱۲ نفر سایر اقشار و ۱۲ نفر بیمه ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
حسینی به پرداخت‌های مردمی اشاره کرد وگفت: قبل از طرح تحول سلامت بیمه شدگان بیش از ۳۵ درصد پرداخت می‌کردند، ولی به همت دولت و با اجرای طرح تحول سلامت مردم در بخش‌های بستری بیمارستان‌های دولتی کمتر از ۱۰ درصد پرداخت می‌کنند و دربخش سرپایی خصوصا، حوزه پاراکلینیک از جمله آزمایشگاهی قبل از طرح تحول بیش از ۶۰ درصد هزینه درمان رابیمه شده پرداخت می‌کرد، ولی بعد از طرح تحول سلامت کمتر از ۳۰ درصد را بیمه شده پرداخت می‌کند.
حسینی اضافه کرد: هزینه فرایند یک دفترچه درمانی از جمله خرید کاغذ، جلد دفترچه، صحافی وچاپ برای سازمان بیش از ۱۰۰ هزار ریال هزینه دارد که فقط ۲ هزار ریال آن بابت صدور یک جلد دفترچه از بیمه شده دریافت می‌شود.
وی گفت: برای جلوگیری از هدر رفت بیت المال و ایجاد هزینه اضافی به سازمان به بیمه شدگان توصیه می‌شود از دادن دفترچه خود به دیگران جدا خودداری کنند.
در این دیدار امام جمعه باشت هم گفت: با اجرای طرح تحول سلامت تحول چشمگیر و مطلوبی در حوزه درمانی مردم انجام گرفت که جا دارد از همه‌ی مسئولان و دست اندرکاران این طرح تشکر و قدر دانی کرد.
حجة الاسلام عبودی افزود: در گذشته نه چندان دور برای یک بیماری معمولی مردم متحمل زحمات و پرداخت هزینه زیاد بودند که به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی وتدبیر دولتمردان با اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیاری از مشکلات برطرف شد.
امام جمعه باشت در این زمینه از مسئولان استانی و شهرستانی رسما دعوت کرد باحضور در تریبون نماز جمعه اقدامات انجام شده دستگاه مربوطه را به مردم گزارش کنند و از مردم هم درخواست کرد با فرهنگ سازی زمینه ماندگاری پزشکان در شهرستان باشت را فراهم کنند.
ارسال نظرات