همزمان با هفته بسیج سازندگی، صد و چهارده پروژه محرومیت زدایی، توسط بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در ایرانشهر افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۱۴۳۱۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ایرانشهر، همایش《خدمت بی منت》، همزمان با هفده اردیبهشت، سالروز تاسیس بسیج سازندگی و با هدف افتتاح صد و چهارده پروژه محرومیت زدایی، توسط بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، صبح امروز در تالار همایش‌های دانشگاه ولایت برگزار شد.

سرهنگ حسین پودینه، فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به مسئولین حضار در این مراسم، اظهار داشت: سالروز تاسیس بسیج سازندگی را به فعالین اردو‌های جهادی و زحمت کشان عرصه خدمت بی منت تبریک می‌گویم.

همچنین در این مراسم مهدی جعفری، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان ضمن گرامیداشت هفته بسیج سازندگی، اظهار داشت: نگاه ما به سفره مردم است و به دنبال کار‌های زودبازده و خدمت به مردم هستیم.

وی تصریح کرد: ما به دنبال خدمت رسانی به مردم، چه شیعه و چه سنی در دورترین نقاط استان هستیم و بسیج سازندگی افتخار دارد که در ایام تعطیلی و در جا‌هایی خدمت می‌کند که کسی حتی در آنجا حضور پیدا نمی‌کند.

مسئول بسیج سازندگی سپال سلمان تاکید کرد: جهادگران ما و همچنین خود مجموعه سپاه از اقدامات جهادی هیچ انتفاعی ندارد و تنها به دنبال خدمت بوده و این کار برای رضایتمندی خداست و خدا خودش برکتش را خواهد داد.

جعفری افزود: استان ما با وجود رکورد‌های محرومیت، خدارو شکر از نظر امنیتی، جایگاه و رتبه خوبی را دارا می‌باشد که ما باید از این مسئله در راستای پیشرفت استفاده کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: حضور اردو‌های جهادی در ایام نوروز و تعطیلات تابستان در دورترین نقاط، موجب خشنودی ماست و ما همواره در دورترین نقاط و سخت‌ترین شرایط برای خدمت به مردم حضو پیدا می‌کنیم و این یعنی واقعیت اردو‌های جهادی که ما به آن مسروریم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان تاکید کرد: خدا را شاکریم که بسیج سازندگی امروز با نیرو‌های بومی همراه است و دیگر نیازی به حضور نیرو‌های غیر بومی نداریم. امروز بسیج سازندگی با قدرت و تخصص وارد عرصه جهاد می‌شود و ما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که کاری که مو در دست بگیریم با تخصص انجام داده و به مردم می‌سپاریم.

جعفری در پایان تصریح کرد: دست همه زحمت کشان عرصه جهادی را می‌بوسم و دست کمک خواهی را برای خدمت به مردم به سوی مسئولین و سازمان‌ها دراز می‌کنم و درخواست می‌کنم تا برای خدمت به محرومین با ما همراه شوند.

سردار محمد ناظری، جانشین فرماندهی سپاه سلمان نیز در این مراسم ضمن تبریک سالروز تاسیس بسیج سازندگی، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در میان مردم ولایی و انقلابی شهرستان ایرانشهر هستیم.

وی تصریح کرد: ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم که با سه عنصر مذهب، حضور مردم و رهبری امام به ثمر نشست و امروز هم این انقلاب که با حضور مردم به پیروزی رسید به خود مردم سپرده شده است و آن‌ها نیز با حضور به موقع خود در مقابله با دشمنان همواره حاضر بوده اند.

جانشین فرماندهی سپاه سلمان تاکید کرد: خدا را شاکریم که امروز سپاه در کنار تمامی اقتدار خود، توانسته است همراهی مردم را با خود به جهانیان نشان دهد. تلاش برای توسعه متوازن از اهداف نظام است و برای نظام و سپاه بین شیعه و سنی تفاوتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: امروز هر نظامی که از مردم و با مردم باشد موفق است و در نظام اسلامی هیچ تفاوتی بین مردم وجود ندارد و اهل سنت و تشیع در کنار هم دیده شده اند و این نظام به اهل سنت به عنوان یک فرصت نگاه می‌کند نه تهدید و راهبرد ما در قبال وحدت همین است. اهل سنت در نگاه انقلاب جمعیتی جدا نبوده و در درون نظام به حساب می‌آید.

سردار ناظری با اشاره به خدمات سپاه در استان توسط قرارگاه قدس و سپاه سلمان اظهار داشت: توجه به زیرساخت‌ها با برنامه هایی، چون برق رسانی، آب رسانی، جاده سازی، ساخت مسجد و خانه عالم، احیای قنوات، ساخت مدارس، خانه بهداشت و ... از اهداف سپاه است.

وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی بیش از دو هزار طرح در استان اجرا شده است و همچنین در حوزه خدمات اجتماعی، چون سبد غدایی، خدمات پزشکی و خدمت رسانی، سپاه بسیار زیاد تلاش کرده است.

جانشین فرماندهی سپاه سلمان تاکید کرد: همانگونه که در سال قبل ما همایش نقش قوم بلوچ در مبارزه با استکبار را در زاهدان برگزار کردیم، امسال ما همایشی در راستای نشان دادن مردم سیستان در بحث مبارزه با استکبار داریم.

سردار ناظری تاکید کرد: در این صد و چهارده طرحی که امروز در بلوچستان و با محوریت ایرانشهر افتتاح می‌شود، سپاه یک میلیارد و چهارصد و شش میلیون تومان هزینه کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما امروز از تهدیدات دشمن نمی‌ترسیم و دشمن بداند که ما حججی‌ها داریم و جوانان شیعه و سنی استان آماده دفاع از انقلاب و کشور هستند.
ارسال نظرات