استاد حوزه علمیه خراسان؛ اصلاحات، امر به معروف و نهی از منکر و خیرات را سه شاخصه جامعه موفق دینی برشمرد.
کد خبر: ۹۰۱۴۲۴۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام ابراهیمی در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در جمع کارکنان و بسیجیان سپاه  ناحیه ابوذر مشهد گفت: راه مقابله با شیطان، دین است و انسان باید در مقابل هزینه‌های که خداوند کرده است پای دین خود بایستد و فدای باید‌ها و نباید‌های اخلاقی شود نه فدای امیال و هوی و هوس.انسان باید حالت فقر و نیازمندی در برابر خداوند متعال را داشته باشد و نه حالت استغنا و بی نیازی و در اینکه کدام نگاه را داشته باشیم مربوط به مباحث و آموزش‌های عقیدتی و سیاسی است که بسیار اثر گذار می‌باشد.

وی ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، صحبت‌هایی را در رابطه با ارتباط انسان و خداوند و ذکر شاخصه‌های از یک جامعه موفق دینی نمود.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: انسان از سه ناحیه دارای ضعف است، اول از ناحیه مسایل دنیوی، دوم در مقابل همنوعان و سوم از ناحیه هوی و هوس؛ که خداوند برای اینکه این ضعف‌ها را در انسان پوشش بدهد برای او امنیت مادی و معنوی فراهم ساخته است.

 ابراهیمی افزود: اگر انسان از این دو امنیتی که خداوند برای او فراهم ساخته برای رشد و تعالی خود استفاده نکند دو مفسده برای او ایجاد می‌شود که یکی از این دو مفسده این است که زندگی بی برکتی خواهد داشت.

وی در رابطه با شاخصه‌های یک جامعه موفق دینی خاطر نشان کرد: یک جامعه موفق دینی دارای سه شاخصه است که شامل اصلاحات، امر به معروف و نهی از منکر و خیرات است و منظور از اصلاحات، اصلاحات حقیقی است نه اصلاحات سیاسی و نه اصلاحاتی که منکر مسلم شرعی را بگویند اشکال ندارد.

این استاد برجسته در رابطه با مصادیق خیرات افزود: اولین مصداق خیر علم و دانش است و جامعه بالنده براساس سوره مبارکه بقره آیه ۲۶۹ جامعه است که فاضل و عالم باشد چراکه اگر علمیت ما افزایش یابد دیگر در زمینه حمایت از کالای ایرانی و چالش‌های فرهنگی مشکلی نخواهیم داشت؛ و از دیگر مصادیق خیرات روزه صلح و صفا و برابری و برادری، مال و وصیت و توبه و استغفار ذکر شد.

در پایان نیز از مربیان و هادیان سیاسی نمونه ناحیه ابوذر با اهداء جوایز تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها