رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: تاکنون نزدیک به 70 هزار نفر در چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم در سطح کشور ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۹۰۱۴۲۴۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ۱۵ رشته و در قالب سه بخش آوایی انفرادی، معارفی، آوا‌ها و نغمات دینی برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه بخش آوایی انفرادی شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم است؛ افزود: بخش معارفی نیز تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن را شامل می‌شود.

وی دعاخوانی، اذان، هم‌خوانی قرآن، انشاد انفرادی، همسرایی دو یا چند زبانه و مقطع‌خوانی گروهی قرآن کریم را جزء بخش آوا‌ها و نغمات دینی عنوان کرد و گفت: ثبت‌نام این دوره از مسابقات از بهمن‌ماه سال ۹۶ آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری ادامه داشت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با بیان اینکه ثبت‌نام در بخش معارفی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به  70 هزار نفر در چهل‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم در سطح کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: مرحله استانی چهل‌ویکمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم از اول تیرماه تا ششم مرداد و مرحله کشوری نیز از ۱۰ تا ۲۵ مهر ماه در اراک برگزار خواهد شد.

وی درخصوص برگزاری مسابقات در بخش معارفی گفت: مرحله شهرستانی مسابقات در بخش معارفی از ساعت 13 تا 20 ، دهم خرداد‌ماه به صورت الکترونیکی بدون محدودیت مکان و زمان برگزار و مرحله استانی بخش معارفی نیز ۲۱ تیرماه به صورت کتبی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی درخصوص منابع و محتوای آزمون رشته‌های معافی گفت: در رشته تفسیر قرآن کریم تفسیر سوره حجر بر اساس تفسیر نمونه، در حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم حفظ و معارف ۴۰ موضوع اول بر اساس کتاب «با قرآن خوشبخت شوید» و در حفظ و معارف احادیث حفظ و معارف ۴۰ حکمت اول به جزحکمت ۳۰ بر اساس کتاب «زمزم حکمت» ترجمه و شرح ۱۱۰ حکمت نهج البلاغه است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان، افزود: در این دوره از مسابقات برای برادران و خواهران اهل سنت نیز منبع خاص آزمون در رشته تفسیر بر اساس کتاب تفسیر صفوةالتفاسیر در نظر گرفته شده است

ارسال نظرات