رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبرداد:

اجرای مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قران کریم خراسان رضوی در ۲۱ پایگاه

رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قران کریم به صورت آموزش محور در ۲۱ پایگاه این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۴۱۲۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ جعفر حسینی با بیان اینکه «آموزش قرآن» به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه محسوب می‌شود؛ افزود: آموزش قران کریم با هدف تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط مستمر با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود.

وی از آغاز برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قران کریم در ۲۰ شهر استان خبر داد و افزود: این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران از ۱۳ الی ۲۳ اردیبهشت سال جاری در شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل و جزئ، مفاهیم، روخوانی، روانخوانی و ... انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات شهرستان مشهد بعد ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، اظهار کرد: مرحله شهرستانی مسابقات قران کریم در شهرستان های، درگز، گناباد، چناران، قوچان، سبزوار، جوین و جغتای، بردسکن، خلیل آباد، تربت حیدریه و تربت جام، بجستان، داورزن، نیشابور، چناران، کلات، طرقبه شاندیز، رشتخوار، کاشمر و خواف برگزار می‌شود.

حسینی اظهار کرد: در جهت ارتقای سطح کیفی مسابقات قران کریم داوران استانی قضاوت این مسابقات را برعهده خواهند گرفت.

وی ارتقای سطح آموزشی متسابقین شهرستانی را ضروری دانست و گفت: مجموعه فعالیت‌های قرآنی به‌ویژه «آموزش قرآن» در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت راهبردی برخوردار است از این رو این مسابقات برای اولین بار به صورت آموزش محور برگزار خواهد شد.

وی محور برگزاری این مسابقات را علاوه بر گسترش فعالیت‌های فرهنگی ـ. قرآنی، به‌کارگیری آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی ذکر کرد و افزود: قرآن کریم بهترین منبع استخراج دستورات زندگی است و در واقع ترویج سبک زندگی قرآنی مهم‌ترین هدف برگزاری این مسابقات است

رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: در ضمن برگزاری این مسابقات، کارگاه آموزشی برای ارتقای سطح آموزش متسابقین شهرستانی نیز برگزار می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به پایان یافتن مهلت ثبت نام برای رشته‌های آوایی، علاقمندان می‌توانند فقط جهت شرکت در رشته‌های معارفی به سایت http://quraniran.ir و یا به ادارات اوقاف شهرستان‌ها تا پایان اردیبهشت ماه مراجعه کنند.
گفتنی است مسابقات برخی شهرستان‌ها به جهت بالا رفتن کیفیت مسابقات به صورت تجمیع در یک شهرستان برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها