موسوی راهیان کربلا را از منسجم‌ترین و بهترین مجموعه‌های خدمت‌گزاری مردمی از ایران در ایام اربعین برشمرد و تصریح کرد: همه مردم عراق خادمان زائران سیدالشهدا(ع) محسوب می‌شوند و ما باید از شما که رنج هزاران کیلومتر را برای برپایی موکب و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) را به جان می‌خرید و در این کشور حضور پیدا می‌کنید، تشکر ویژه داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۱۴۱۲۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‎الاسلام حسن روحانی در دیدار اعضای ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا با حجت‌الاسلام سید علا الموسوی، رئیس دیوان وقفی شیعی عراق با بیان اهمیت و جایگاه همایش بزرگ اربعین حسینی، اظهار کرد: موضوع اربعین حسینی یک رویداد بی‌نظیر است که تحولی بزرگ در عرصه بیداری و حرکت مستعضفان عالم ایجاد کرد.

وی افزود: موضوع پیاده‌روی اربعین و حضور بیش از 20 میلیون زائر برای حضور در این پیاده‌روی در کنار پذیرایی و خدمت عاشقانه به زائران بیشتر به یک معجزه در قرن اخیر شبیه است.

امام جمعه بابل با اشاره به محور بودن مردم عراق در این رویداد بی‌نظیر تصریح کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای محور بودن مردم عراق و تشکر ویژه ایشان از خدمت‌رسانی مجموعه‌های دولتی و مردمی عراق در مراسم اربعین حسینی نشان می‌دهد که عشق و علاقه به ساحت سیدالشهدا(ع) در عمق و جان مردم عراق برخاسته است و در تمام عالم فراگیر شد.

این مسؤول افزایش شتابان تعداد شرکت‌کنندگان از سراسر جهان را برای حضور در این مراسم معنوی مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: حضور موکب‌های ایرانی برای همکاری و مساعدت با مردم عراق و برداشتن گوشه‌ای از بار سنگین مراسم بزرگ اربعین حسینی است.

روحانی محور بودن سیدالشهدا(ع) برای پیوند میان ملت‌های مختلف را یکی دیگر از معجزه‌های اربعین بیان کرد و یادآور شد: حضور هزاران زائر غیر شیعی و غیر مسلمان در مراسم اربعین حسینی نشان‌دهنده این است که این موضوع دیگر منحصر به تشیع نیست و به این موضوع جهان شمول تبدیل شده است.

وی با اشاره به سابقه کهن مردم مازندران در عشق و علاقه به اهل بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع)، ادامه داد: عشق و علاقه به ساحت سیدالشهدا(ع) ریشه‌ای عمیق در اعتقادات و باورهای مردم مازندران دارد و این منطقه به دیار علویان به عنوان پناهگاه فرزندان امامان معصوم(ع) شهرت دارد.

امام جمعه بابل با تقدیر از مساعدت مقام‌های عراقی برای ستاد اربعین راهیان کربلا و همکاری‌ آنها در این زمینه، اظهار کرد: سنگ تمام مسؤولان عراقی به ویژه دیوان وقفی شیعی عراق در مساعدت نسبت به ستاد اربعین راهیان کربلا و به ویژه زائران حسینی از استان مازندران سبب شد تا با همراهی جمعی از مسؤولان مازندران تقدیری حضوری از این اهتمام شما داشته باشیم.

این مسؤول با دعوت از حجت‌الاسلام سیدعلا الموسوی برای سفر به استان مازندران، بیان کرد: امیدواریم سطح همکاری میان مازندران به ویژه علما و روحانیت با دیوان وقفی شیعی عراق گسترده شود و نتایج حاصله خیر و برکت مضاعفی را برای جامعه شیعی دو کشور در پی داشته باشد.

رئیس دیوان وقفی شیعی عراق ستاد اربعین حسینی نیز با اشاره به حضور تعداد زیاد زائران عتبات عالیات از ایران، اظهار کرد: وجود عتبه‌های مقدسه در عراق و سفر میلیون‌ها زائر ایرانی به عراق در کنار حضور زائران عراقی برای زیارت امام هشتم و امامزادگان واجب‌التعظیم در ایران، ظرفیت‌ها و بسترهای بالقوه و بالفعل معنوی زیادی را میان دو کشور فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام سیدعلا الموسوی حضور ایرانی‌ها را دارای بیشترین زائر اربعین بعد از مردم عراق بیان کرد و افزود: ما عمیقا بر این باور هستیم اراده الهی دل‌های میلیون‌ها عاشق را از سراسر جهان اسلام برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به سمت کربلا کشانده است و فرصت خدمت‌گزاری را برای ما فراهم کرد و ما شکرگزاری از این نعمت را خدمت با تمام وجود برای زائران می‌دانیم.

این مسؤول راهیان کربلا را از منسجم‌ترین و بهترین مجموعه‌های خدمت‌گزاری مردمی از ایران در ایام اربعین برشمرد و تصریح کرد: همه مردم عراق خادمان زائران سیدالشهدا(ع) محسوب می‌شوند و ما باید از شما که رنج هزاران کیلومتر را برای برپایی موکب و پذیرایی از زائران امام حسین(ع) را به جان می‌خرید و در این کشور حضور پیدا می‌کنید، تشکر ویژه داشته باشیم.

سیدعلا الموسوی گفت: به‌زودی با جمعی از مسؤولان عراقی برای افزایش سطح ارتباط و گسترش همکاری‌ها به شهرستان بابل سفر می‌کنیم و امیدواریم که این دیدارها فصل تازه‌ای را میان علما و مجموعه خدمتگزاران مکتب اهل بیت(ع) بگشاید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها