معاون علمی فناوری رییس جمهور در جمع نخبگان علمی تربت حیدریه:
معاون علمی فناوری رییس جمهور گفت: نخبگان علمی دانشجویان و اساتید با نگاه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه به دنبال آینده اقتصادی و پیشرفت باشند.
کد خبر: ۹۰۱۴۱۰۷
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سورنا ستاری در حاشیه بازدید از مرکز رشد تربت حیدریه در جمع نخبگان علمی اظهار داشت: باید آینده علمی و اقتصادی منطقه تربت حیدریه توسط نخبگان علمی و اساتید دانشگاهی ترسیم شود، زیرا تصمیم گیری در مرکز کشور برای مناطق مختلف مشکلات عدیده‌ای بوجود آورده است.

وی تصریح کرد: نخبگان علمی دانشجویان و اساتید با نگاه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه به دنبال آینده اقتصادی و پیشرفت باشند.

ستاری گفت: باید بررسی شود که فضای کسب و کار و بازار تربت حیدریه چه میزان توانایی و آمادگی برای عرضه تولیدات این منطقه دارد تا از این طریق به عرضه و صادرات محصول بومی توجه شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد زعفران جهان در این این منطقه تولید می‌شود و درآمد صادرات آن سالانه ۸ ٫ ۵ میلیارد دلار در جهان است، اما متاسفانه کمتر از ۵ درصد و حدود ۴۰۰ میلیون دلار آن در چرخه اقتصادی ایران وجود دارد، لذا باید بوسیله همین نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان مسیر صادرات و فرآوری این محصول به سمت کشور تغییر کند.

وی بیان کرد: باید حوزه‌های ذاتی و بومی هر منطقه با تکنولوزی و فناوری تلفیق تا علاوه بر پیشرفت، آینده اقتصادی توسط نخبگان همان منطقه تضمین شود.

ستاری افزود: اگر فکر کنیم که می‌توانیم توسط دولت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد را توسعه و پرورش دهیم در اشتباهیم، هر چند دولت در تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات کمک می‌کند، اما با ورود سرمایه گذار و بخش خصوصی شاهد رشد فزاینده شرکت‌ها و مراکز رشد خواهیم بود.

رییس دانشگاه تربت حیدریه اظهار داشت: با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در منطقه، مرکز رشد این شهرستان در حوزه‌های زعفران و ابریشم و همچنین آی تی توانایی‌های خود را به فعلیت رسانده است.

محمدحسن فتحی افزود: علاوه بر ۳۳ مرکز رشد در سه سال گذشته هفت رویداد ایده پردازی برگزار شده که توانسته از درون آن شرکت‌های فناور و نخبگان علمی را پرورش دهد.

وی بیان کرد: تعداد زیادی از شرکت‌ها تقاضای استقرار در مرکز رشد را دارند که به دلیل نبود فضای کافی و امکانات از پذیرش آن‌ها معذوریم، لذا توسعه فضای مرکز رشد کمک شایانی به تربیت نخبگان خواهد کرد.

وی ایجاد مرکز نوآوری را در این مرکز را ضروری دانست و گفت: با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب و ایجاد فضا‌های کارگاهی شرکت‌های دانش بنیان توسله خواهد یافت.

شایان ذکر است که بالغ بر ۳۳ شرکت دانش بنیان با عضویت ۲۰۰ نخبه علمی در مرکز رشد تربت حیدریه فعالیت می‌کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها