خبرهای داغ:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

مداخلات اجتماعی، باید نسبت به مداخلات قضایی و انتظامی اولی‌تر باشد

بیدخام گفت: قبل از اینکه مشکلات مددجویان بیشتر شود، حضور مددکار و لزوم مداخلات وی، برای رفع مسائل احساس می شود و از همین رو ما معتقدیم مداخلات اجتماعی باید نسبت به مداخلات قضایی و انتظامی اولی‌تر باشد.
کد خبر: ۹۰۱۴۱۰۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین در همایشی که به منظور بزرگداشت جایگاه مددکار در مجتمع تالارهای آرامیس قزوین برگزار شد، بیان کرد: مناسبت‌ها بهترین زمان برای رسیدگی به مطالبات و مشکلات اقشار مختلف جامعه می باشند.
وی گفت: مددکاران اجتماعی افرادی مهربان و دلسوز هستند که آسیب دیدگان اجتماعی را شناسایی و همراهی می کنند تا حس اعتماد آنها را جلب کرده و بتوانند با بهره‌مندی از توانایی‌های مددجویان در حل مشکلات آنها بکوشند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین اظهار کرد: بزرگترین پاداش مددکار اجتماعی، لبخند رضایتی است که به واسطه کمک آنها در چهره مددجو ایجاد می‌شود و اگر مددکاران اجتماعی بتوانند با راهکارهای مناسب به افراد کمک کنند نقش موثری در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می کنند‌.
بیدخام عنوان کرد: قبل از اینکه مشکلات مددجویان بیشتر شود، حضور مددکار و لزوم مداخلات وی، برای رفع مسائل احساس می شود و از همین رو ما معتقدیم مداخلات اجتماعی باید نسبت به مداخلات قضایی و انتظامی اولی‌تر باشد اما چنانچه ناگزیر به مداخلات قضایی و انتظامی بود، مددکاران باید حین و پس از مداخلات مددجویان را همراهی کنند.
وی افزود: به هر میزان که نقش مددکاران اجتماعی پررنگتر شود، نشاط اجتماعی و رضایت از زندگی نیز به موازات آن افزایش می‌یابد.
و می توان گفت رضایت از زندگی در جایگاه و ثروت خلاصه نمی شود بلکه یک حس درونی است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین اضافه کرد: مددکاران باید تلاش کنند که حس رضایت از زندگی را در بین افراد مددجو ایجاد کرده و متناسب با ویژگی جامعه هدف در راستای رفع مشکلات آنها اقدام نمایند زیرا مددکاران به واسطه دانش بین رشته‌ای و ارتباط مستمری که با مردم دارند می‌توانند نقش موثری در نشاط اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب اجتماعی داشته باشند.
بیدخام ضمن اشاره به اهمیت نشاط اجتماعی در جامعه خاطر نشان کرد: ما باید سعی کنیم با ارائه راهکارهای مناسب به مخاطبین، شادی و نشاط را در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد نماییم و اگر می‌خواهیم جامعه رو به رشد و توسعه و پیشرفت اجتماعی داشته باشیم این امر در سایه ایجاد نشاط اجتماعی تامین می‌شود.
وی یادآور شد: مددکاران باید سعی کنند با توجه به تخصص و علوم مختلف، دغدغه های موجود در بین اقشار آسیب پذیر را کم کنند و در واقع این امر رسالت بزرگی است که برعهده مددکاران قرار گرفته است.
گفتنی است در پایان مراسم از مددکاران نمونه استان تجلیل شد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار