نخستین مجمع هیات های اندیشه ورز مراکز بسیج جامعه پزشکی تهران با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید ، نخبگان و معاونان وزیر بهداشت و اعضای فعال بسیج جامعه پزشکی برگزار شد .
کد خبر: ۹۰۱۴۱۰۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

به گزارش سرویس جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، نخستین مجمع هیات های اندیشه ورز مراکز بسیج جامعه پزشکی تهران با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از اساتید، نخبگان، معاونان وزیر، و اعضای فعال بسیج جامعه پزشکی برگزارشد .

نخستین جلسه هیأت اندیشه‌ورز بسیج جامعه پزشکی روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و با حضور رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، رییس بسیج جامعه پزشکی کشور و اعضاء هیأت‌های اندیشه‌ورز مرکزی استان تهران برگزار شد.

دکتر محمد رئیس‌زاده، مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به نیاز سازمان به انسجام و هماهنگی بیشتر، برگزاری چنین جلساتی را ضروری دانست و از برگزاری جلسات اندیشه‌ورز به فاصله زمانی هر دو ماه یکبار خبر داد.

رئیس‌زاده با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی در رفع نیازهای جبهه مقاومت به خوبی نقش خود را ایفا کرده است گفت: « حضور بیش از ۶۰۰ نفر در قالب ۲۲۰ تیم در جبهه مقاومت سبب شد تا تمامی نیازهای حوزه پزشکی جبهه مقاومت به شایستگی پاسخ داده شود.»

او در ادامه صحبت‌های خود به تشریح فلسفه و کارکرد بسیج پرداخت: «کار بسیج بر اساس وحدت و ایجاد انسجام است. همه دوستان در همه دستگاه‌ها و نهادها باید به‌دور از هرگونه اختلاف در کنار یکدیگر به ارایه خدمت بپردازند.»دکتر رئیس‌زاده دمیدن در آتش نفاق در شرایطی که کشور در آن به سر می‌برد را خیانت بزرگ توصیف کرد و افزود بسیج تا آن‌جا که اجازه داشته است سعی در ایجاد همکاری با نهادهای مختلف را داشته است.به گفته مسئول بسیج جامعه پزشکی جامعه پزشکی کشور ظرفیت بسیج یک پتانسیل عظیم و ناشناخته است و معمولا تصورات ما از نیرو و توانایی این سازمان عقب‌تر از واقعیت است. لازم است از این ظرفیت به عنوان مکمل دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم و تنها در شرایطی که مشکل اساسی و جدی در اصول کار دیده می‌شود اقدام به تذکر و اصلاح کنیم.

رییس جامعه پزشکی کشور در بخش دیگر صحبت‌های خود با تشکر از اقدامات انجام شده در مراکز سازمان، ارتباط قوی‌تر بین اعضاء را برای دیده شدن و مشخص بودن این فعالیت‌های ارزشمند سازمان، ضروری دانست تا خدمات رایگان و باکیفیتی که از سوی سازمان بسیج جامعه پزشکی به شایستگی دیده شود.

در ادامه جلسه اعضاء هیأت اندیشه‌ورز با تشکر از برنامه‌ریزی و اجرای جلسات اندیشه‌ورز، پیشنهادها و نظرات خود را در راستای راهبردنگاری و راهبرد اندیشی این هیأت ‌ها ارائه دادند.

حرکت به سمت عدالت محوری و هدایت دستگاه‌ها و نظام سلامت به سوی عدالت، توجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در حوزه پزشکی و سلامت، صحبت و بحث درباره مسایل مختلف حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و مشخص کردن کمیته‌های مختلف برای رسیدگی به برخی از چالش‌های حوزه سلامت، ماموریت ‌محوری شدن هیأت اندیشه‌ورز و بیان و پیگیری مطالبات به حق مردم از پیشنهادهایی بودند که در این همایش مطرح شد.

در این نشست هم‌چنین دکتر جلالی، رییس سازمان‌ پدافند غیرعامل کشور در خصوص تهدیدهای زیستی و خطرات و اهمیت این موضوع سخنرانی کرد.انواع تهدیدهای زیستی وتعاریف و ویژگی‌های آن‌ها، و واکنش کشورها به این تهدیدات از جمله مواردی بود که دکتر جلالی در سخنرانی خود به آن‌ها اشاره کرد.

به گفته دکتر جلالی، به دلیل نامعلوم بودن حمله و فاعل آن، اظهار نظر در مورد وقوع حمله قطعی نیست اما کشور ما پیش از این چندین مرتبه مورد حمله قرار گرفته است که خوشبختانه مدیریت شد.

 

ارسال نظرات