در دومین جلسه هماهنگی کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در سال ۹۷ تاریخ برگزاری اجلاسیه شهرستان بیجار مشخص شد.
کد خبر: ۹۰۱۴۰۲۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بیژن زندیه در دومین جلسه هماهنگی کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در سال ۹۷ که با حضور فرمانده سپاه و دبیران کمیته‌ها در سالن شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره ۴۵۰ شهید والامقام شهرستان بیجار اظهار داشت: برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان بزرگترین رویداد فرهنگی در سال ۹۷ در سطح استان کردستان است که همکاری منسجم ادارات در سطح شهرستان را برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم می‌طلبد.

وی با بیان اینکه امنیت ایران اسلامی مدیون خون پاک شهیدان است، افزود: تا زمان اجرای اجلاسیه باید تمامی کمیته‌ها برنامه‌های خود را به صورت منسجم انجام دهند و گزارش مکتوب آن را به معاون فرماندار ارسال نمایند.

فرماندار شهرستان بیجار تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان بیجار با همکاری و برنامه ریزی صحیح می‌توانیم بهترین اجلاسیه کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان را در این شهرستان برگزار کنیم.

زندیه با اظهار گلایه از اعضای جلسه گفت: با توجه به ابلاغ‌های که از سال گذشته به دستگاه‌های متولی ارائه شده است تا کنون اقدام خاصی از طرف کمیته‌ها صورت نگرفته است و مسئولان کمیته‌ها خارج از شعار به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

فرمانده سپاه بیجار در ادامه این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان کردستان بیان داشت: با توجه به پتانسیل‌های موجود باید اجلاسیه‌ای در شان مردم و شهدای غیور مرد شهرستان بیجار برگزار شود.

وی با بیان اینکه شهرستان بیجار در تمامی زمینه‌ها دارای استعداد‌های عالی است، افزود: با برنامه ریزی و انجام اقدامات کارشناسی شده شهرستان بیجار می‌تواند بیشترین سهم از آثار راه یافته به اجلاسیه استان را به خود اختصاص دهد.

شعبانی ادامه داد: از کمیته‌ها تقاضا داریم نبود بودجه و اعتبار را سنگ بزرگ برای اجرای برنامه‌ها ندادند و با برنامه ریزی و اقدام کار جهادی برنامه‌های خود را انجام دهند.

فرمانده سپاه بیجار خاطر نشان کرد: مستند سازی و اطلاع رسانی از اقدامات قبل از برگزاری اجلاسیه از موارد مهم است که کمیته اطلاع رسانی و فضای مجازی باید توجه بیشتر نسبت به آن داشته باشند.

تدوین کتاب در خصوص نقش بیجار در هشت سال دفاع مقدس، مستند سازی زندگینامه شهدا، به نمایش گذاشتن فیلم‌های ارزشی در حوزه دفاع مقدس و فرهنگ شهادت در سینمای بیجار، برگزاری نمایشگاه نقاشی، برگزاری شب شعر با موضوع فرهنگ شهید و شهادت از مهمترین برنامه‌های است که تا قبل از برگزاری اجلاسیه می‌توان در شهرستان بیجار اجرا کرد.

وی تاکید کرد: فضا سازی مبادی ورودی و خروجی شهرستان باید متناسب با کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان باشد.

شعبانی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۳ یادواره شهدا با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، پایگاه‌های مقاومت و بسیج دانش آموزی در سطح شهرستان بیجار برگزار شد، اعلام کرد: برگزاری یادواره شهدای اقشار مختلف شهرستان بیجار از دیگر اقدامات مهم تا قبل از برگزاری اجلاسیه ۵۴۰۰ شهید استان کردستان باشد.

فرمانده سپاه بیجار افزود: نامگذاری معابر، کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهرستان به نام شهدا از دیگر اقداماتی است که باید به آن توجه خاص شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۸۶ دیدار با خانواده‌های شهدای شهرستان بیجار انجام شده است.

در ادامه دبیران کمیته‌ها به بیان گزارش اقدامات انجام شده خود پرداختند و با همفکری اعضا تاریخ ۲۳ مهرماه بعنوان تاریخ برگزاری اجلاسیه کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در شهرستان بیجار مشخص شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات