طی حکمی از سوی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان؛

مراسم تودیع و معارفه مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان برگزار شد

طی حکمی از سوی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان، توحید رستمی به عنوان مسئول جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان منصوب شد.
کد خبر: ۹۰۱۴۰۲۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم تکریم و معارفه مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان, جمعی از روسا و مسئولین دانشگاهی و تعدادی از دانشجویان و فرماندهان دفاتر, حوزه ها و پایگاه های بسیج دانشجویی در تالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد.

در این جلسه طی حکمی از سوی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان, سرهنگ توحید رستمی به عنوان مسئول جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان معرفی و از زحمات 5 ساله دکتر علی محمدپناه مسئول سابق ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان تقدیر شد.

گفتنی است سرهنگ توحید رستمی پیش از این به مدت چهار سال فرمانده بسیج فرهنگیان استان کردستان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی شیخ الاسلام مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان کردستان گفت: ظرف دنیا خوشی برای مومن و رنج برای کافر نیست بلکه خوشی و رنج برای هر دو گروه است بنابراین انسان مومن نباید از بلاها و دردها برنجد چرا که میداند منبع این رنج چیست.

وی افزود: دنیا دار تزاحم است و خوشی و رنج توام با هم وجود دارد و نباید نه به رنج و نه به خوشی دل خوش کرد که هر دو میگذرد البته رنج و نارحتی باعث تقرب به درگاه خداوند میشود.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ الاسلام گفت: مذمت افراد درست نیست چرا که گاهی وقتی وارد میدان میشویم میدانیم که چالش هایی که برای آن فرد وجود داشته برای شما هم وجود دارد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان کردستان وجود بسیج دانشجویی به عنوان اتاق فکری در همه زمینه ها را در کنار دانشگاه ضروری دانست و گفت: محمدپناه مردی پرتلاش, پرهمت و خوش بیان با ارزوهای بزرگی بود که خدمات زیادی را به مجموعه دانشگاه های استان ارائه دادند.

دکتر محمدقربان کیانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان گفت: مسئولیت و جایگاه در بسیج مشخص است, بسیج دانشجویی با جایگاه علمی که دارد باید تجلی بخش چهره نظام باشد و با همراه کردن جوانان و دانشجویان در تحقق اهداف و آرمان های نظام تلاش کند.

وی ادامه داد: امروز که همه دنیا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی میکنند بسیج دانشجویی نقش تاثیرگذار و مهمی در بصیرت افزایی و معرفت افزایی قشر دانشگاهی ما دارد قشری که هر کدام ذخیره ای برای نظام هستند.

دکتر کیانی تصریح کرد: بسیج دانشجویی استان کردستان در حوزه های مختلف فرهنگی, هنری, سیاسی, بصیرت افزایی, مطالبه گری و ...موفق عمل کرده است و امیدواریم با حضور مسئول جدید این راه ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: تعامل دانشگاه و بسیج دانشجویی باعث اعتلای آرمان های نظام در محیط دانشگاه می شود بنابراین همانطور که در دوران علی محمدپناه تعامل خوبی با بسیج داشتیم از امروز هم آماده همراهی و همکاری با مسئول جدید هستیم.

در ادامه دکتر شعبان سپهر معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تشکل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران بیانگر مجموعه ای است که امام (ره) از آن به عنوان شجره طیبه نام میبردند بنابراین افق بسیج فراتر از ارزش ها, مطالبات و خواسته های سلیقه ای و سیاسی افراد است.

وی افزد: کسانی که دوران دفاع مقدس را به یاد داشته باشند به خوبی درک کردند که یک کرد, یک لر, یک بلوچ, یک فارس, یک ترک و ... در دل یک سنگر به عمق ایران حضور داشتند و از کیان نظام و مملکت پاسداری و حفاظت کردند پس امروز هم قطعا بسیج در چنبره سلیقه های سیاسی افراد نمیگنجد و همین باعث شده است که بسیج به عنوان چتری روی سر تمام مردم گسترانیده شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مقاطعی که این خاک نیاز به ایثار و از خودگذشتگی داشت کسانی از بسیج اصلی ترین سرمایه خود را در طبق اخلاص گذاشتند و دفاع کردند و خود را ثابت کردند امروز نیز در دانشگاه ها که محل تولید اندیشه است باید دانشجویان بسیجی در این سنگر همانند دوران دفاع مقدس خود را به اثبات برسانند.

دکتر سپهر افزود: امروز حوزه و بسیج باید تغذیه کننده پیکره دانشگاهی کشور باشند هر چند تا امروز گام های محکمی برداشته شده است اما کافی نیست

وی با بیان اینکه امروز کاری ترین, برنده ترین و برترین سلاحی که بسیج با آن میتواند قلب دانشجویان را تسخیر کند فکر دقیق, معرفت عمیق, زبان بصیر و بلیغ, استدلال منطقی, متانت و ادب در رفتار و گفتار است گفت:همانطور که پیامبر مکرم اسلام(ص) و حضرت علی(ع) توانستند قلب ها را جذب خود کنند بسیج هم باید بتواند, طبق گفته رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) که فرمودند بسیجی یعنی علی پس رفتار ما باید رفتار علی باشد.

در ادامه این مراسم سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ضمن تقدیر و تشکر و خدا قوت به علی محمدپناه بابت 5 سال خدمت و تلاش در ناحیه بسیج دانشجویی گفت: در طول 5 سال خدمت علی محمدپناه اقدامات خوبی در ناحیه بسیج دانشجویی انجام شد و از اقدامات ایشان اعلام رضایت میکنم و باید ایشان در جای بالاتری در این سازمان بکارگیری شوند چرا که نیروی خوبی برای کارهای بزرگتر و بهتر هستند و امیدوارم از این به بعد مسئول جدید ناحیه بسیج دانشجویی با توان و تلاش بیشتر این اقدامات را در طراز بالاتری انجام دهند .

وی ادامه داد: بهترین منصب ها برای همه از راس تا ذیل خادمی برای مردم است و هیچ عنوانی بهتر از خادمی برای مردم نیست پس مسئولین دانشکاهی که امروز در منصب های مدیریتی دانشگاه ها قرار دارند باید بدانند که این جایگاه برای خادمی کردن است و وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند.

سردار رجبی گفت: اولین ماموریت مسئول جدید بسیج دانشجویی کمک به مجموعه دانشگاه ها برای ارتقا روزافزون علم در دانشگاه و همکاری و همراهی با مجموعه دانشگاه است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه یکی از ماموریت های بسیج دانشجویی کمک به مسئولین فرهنگی دانشگاه در انجام برنامه های فرهنگی است تاکید کرد: از برخی کارهای فرهنگی در سطح دانشگاه های استان رضایت ندارم, برخی در حال تلاش برای ورود اندیشه های باطل به محیط دانشگاه هستند که اصلا در شان دانشجو و محیط دانشگاه نیست, ما ظرفیت های فرهنگی خوبی در طراز انقلاب در سطح استان و کشور داریم که باید آنها را مورد توجه قرار دهیم و در حوزه فرهنگی باید بسیج و دانشگاه ها دست در دست هم برنامه های ارزشی متنوعی را در سطح دانشگاه انجام دهند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ضمن تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید پیشگام و پیشقدم در تمام حوزه ها باشند گفت: امروز مسئولین دانشگاهی باید باید با عزم و اراده بسیجی, حرکت ها و اقدامات ارزشی را در سطح دانشگاه انجام دهند و منتظر اختصاص ویژه اعتبارات و مصوبات دولت نباشند, متاسفانه امروز مسئولین ما خیلی حرف میزنند و اصلا عمل نمیکنند, شعار زیاد میدهند اما کاری انجام نمیدهند.

وی در پایان گفت: جامعه هدف بسیج دانشجویی نباید فقط دانشجویان بسیجی باشد بلکه باید کل دانشجویان را شامل شود و هنر این است که چتر بسیج را روی سر همه دانشجویان بکشانیم و وفقتی اینگونه شد آن وقت میشود ادعا کنیم که به رسالت خود درست عمل کردیم.

در ادامه این مراسم, علی محمدپناه مسئول سابق بسیج دانشجویی استان کردستان پشت تریبون رفت و از ابراز لطف مسئولین دانشگاهی و حمایت همه جانبه آنها در طول خدمت 5 ساله خود تقدیر و تشکر کرد و گفت: کارها و فعالیت هایی که توسط ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان انجام میشد نتیجه تلاش و زحمت تمام همکاران من در ناحیه و دانشجویان بسیجی در پایگاه ها و حوزه های بسیج دانشجویی بود و فقط گزارش این اقدامات بر عهده من بود و بس.

وی در پایان به آیاتی از سوره بقره اشاره کرد و گفت: رَبَّنَا لاَتُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلاَ تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلاَ تُحَمِّلْنَا مَا لاَطَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَآ أَنتَ مَوْلاَنَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ» پروردگارا! اگر ما فراموش یا خطا کردیم، ما را مؤاخذه مکن! پروردگارا! تکلیف سنگینی بر ما قرار مده، آن چنان که (به خاطر گناه و طغیان،) بر کسانی که پیش از ما بودند، قرار دادی! پروردگارا! آنچه طاقت تحمل آن را نداریم، بر ما مقرر مدار! و آثار گناه را از ما بشوی! ما را ببخش و در رحمت خود قرار ده! تو مولا و سرپرست مایی، پس ما را بر جمعیت کافران، پیروز گردان!

و اما پایان بخش این مراسم سخنرانی توحید رستمی مسئول جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان بود که ضمن ابراز تشکر از فرمانده سپاه بیت المقدس به منظور اعتماد به ایشان برای خدمت کردن و خادمی در ناحیه بسیج دانشجویی گفت: اصلی ترین رسالت مجموعه بسیج دانشجویی تربیت نیروی انسانی همطراز انقلاب است که با توجه به منویات مقام معظم رهبری و پشتیبانی بسیجیان میتوانیم رسالت خود را عملیاتی کنیم.

وی توانمندسازی و نقش آفرینی دانشجویان در عرصه های مختلف را دو ماموریت مهم مجموعه بسیج دانشجویی دانست و گفت: یکی از اولویت های بسیج دانشجویی نقش آفرینی در عرصه محرومیت زدایی و سازندگی است که باید بهتر در این عرصه ورود پیدا کنیم.

رستمی نقش آفرینی در عرصه خدمات اجتماعی را یکی دیگر از عرصه های ورود بسیج دانشجویی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم عنصر اصلی نظام هستند ارائه خدمات اجتماعی به مردم باعث ایجاد قدرت نرم برای نظام میشود.

مسئول جدید بسیج دانشجویی استان کردستان ادامه داد: بسیج دانشجویی با توجه به عقبه علمی عظیمی که دارد و با استفاده از ظرفیت و توان دانشجویان می تواند بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را احصاء و درصدد رفع آن برآید.

وی ضمن تشکر از علی محمدپناه مسئول سابق بسیج دانشجویی استان کردستان به دلیل خدمات ارزنده ای که در طول خدمت خود در این ناحیه انجام داده اند گفت: ظرفیت بسیج دانشجویی خیلی بیشتر از اینهاست و بابد بتوانیم از تمام ظرفیت های بسیج دانشجویی به نحو احسن استفاده کنیم و این میسر نمی شود جز با همراهی و حمایت مسئولین دانشگاهی و بسیجی استان.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات