خبرهای داغ:
در سالی که گذشت 360 میلیارد تومان زکات در کل کشور جمع آوری شد و امسال تلاش می کنیم این رقم را به 400 میلیارد تومان برسانیم.
کد خبر: ۹۰۱۴۰۱۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت اله سید رضا تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی شغل کشاورزی را شریف و مهم دانست و بیان کرد: اگر در کشاورزی به خودکفایی برسیم نگران تحریم نیستیم از این رو باید روحیه جهادی را زنده کنیم و کشاورزی را رونق دهیم تا اقتصاد مقاومتی محقق شود.
رئیس شورای عالی زکات کشور در ادامه با اشاره به میزان زکات جمع آوری شده اعلام کرد: در سالی که گذشت 360 میلیارد تومان زکات در کل کشور جمع آوری کردیم و امسال تلاش می کنیم این رقم را به 400 میلیارد تومان برسانیم؛ زکات آن قدری جا دارد که می توانیم به یک هزار میلیارد تومان هم برسد.
وی خاطر نشان کرد: در قرآن کریم 32 بار زکات و نماز کنار هم آمده است زکات و نماز به هم ارتباط دارند و مسئول اصلی جمع آوری زکات وزارت جهاد کشاورزی است لیکن با توجه به اینکه کمیته امداد در همه جای کشور نیرو دارد و هسته های مردمی کمیته امداد فعال هستند و همچنین آمار مستضعفان را هم در اختیار دارد از این نهاد کمک گرفته ایم و این نهاد مسئولیت جمع آوری زکات را بر عهده دارد.
حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه ، پاک ترین و حلال ترین پول ، زکات است عنوان کرد :60 درصد زکات جمع آوری شده باید صرف محرومان و مستضعفان شود ، بخشی از زکات باید صرف امور دینی و تبلیغی و بخشی باید صرف پروژه های عمرانی شود.
رئیس شورای عالی زکات کشوربا اشاره به برخی معضلات در کشور افزود: امروز دانش و علم پیشرفت کرده است و این درست نیست که از 115 میلیون تن محصولات باغی 24 میلیون تن ضایعات داشته باشیم لذا باید جلوی هدر رفت منابع و نعمات الهی را بگیریم؛ بنابراین ائمه جمعه و رسانه ها به خصوص صدا و سیما باید ذهن کشاورزان را با مسائل علمی آشنا کنند تا ایجاد انگیزه شود.
وی عنوان کرد: باید از آب بهتر استفاده کنیم از حدود 142 هزار میلیارد مترمکعب آبی که در کشور داریم و استحصال می شود فقط از 30 درصد آن استفاده مفید می شود.
حجت الاسلام تقوی فرهنگ سازی را امری مهم در روند سالم سازی جامعه دانست و توضیح داد: روحانیت همیشه دلسوز قشر ضعیف جامعه و در خدمت محرومان بوده و حامی زحمتکشان هستند و پیامبر گرامی اسلام با آن همه عظمت دست کارگر و کشاورز را می بوسید و این کار پیامبر بیانگر این است کار محترم است و کشور با کار اداره می شود.
وی یادآورشد: کشاورزی بسیار اهمیت دارد و از ارکان اقتصاد مقاومتی است و خودکفایی باید اینجا جستجو شود بنابراین از همه می خواهیم به این سازمان کمک کنند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها