کارشناس سیاسی سپاه شاهرود گفت: دشمنان نظام اسلامی مهمترین مانع تسلط بر انقلاب اسلامی ایران را فرهنگ اسلامی یافته و آنرا سدی در برابر اهداف استعماری خویش می‌دانند و در این راستا تمام تلاش خویش را برای از بین بردن و تغییر دادن آن بکار گرفته اند
کد خبر: ۹۰۱۴۰۰۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الله بابامحمدی در نشست سیاسی با موضوع تهدیدات استکبار جهانی که به همت پایگاه نرجس حوزه بسیج جامعه زنان صدیقه کبری (س) در مسجد النبی شهرک انقلاب برگزار شد در سخنانی با اشاره به دغدغه مسئولین اظهار کرد: حضرت امام (ره) در سخنی می‌فرمودند: (ما از حصر اقتصادی نمی‌ترسیم، آن چیزی که ما را می‌ترساند، وابستگی فرهنگی است. استقلال و موجودیت هر جامعه، از استقلال فرهنگی آن نشأت می‌گیرد... و مِن باب اتفاق نیست که هدف اصلی استعمارگران، که در رأس تمام اهداف آنان است هجوم به جوامع زیر سلطه است.)
وی افزود: از آنجا که هویت و اساس هر کشور را فرهنگ آن کشور تشکیل می‌دهد، بهترین راه غلبه بر هر کشور تغییر دادن فرهنگ آن کشور در راستای اهداف مورد نظر است و روشن است کشوری که از نظر فرهنگی بنیان‌های فرهنگی خویش را از دست دهد، هویت و شخصیت خویش را از دست داده است و چنین جامعه‌ای به راحتی فرهنگ بیگانه را خواهد پذیرفت.
وی با بیان اینکه مهمترین حوزه‌های تأثیرگذاری تهدیدات نرم، حوزه فرهنگی است افزود: دشمن تلاش می‌کند که با بهره گیری از امکانات و ابزار‌های لازم در این زمینه، اندیشه ها، باورها، ارزش‌ها و رفتار‌های جامعه، هدف را در این حوزه دگرگون ساخته و در مسیر اهداف خویش شکل دهد.
بابامحمدی تصریح کرد: در حقیقت جنگ نرم در پی از پای در آوردن اندیشه و تفکر مخاطب جامعه هدف است تا حلقه‌های فکری و فرهنگی آن را سست کرده و با بمباران خبری و تبلیغاتی در نظام سیاسی ـ. اجتماعی حاکم تزلزل و بی ثباتی تزریق کند.
وی بیان کرد: اگر ما مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی را، ویژگی فرهنگی آن بدانیم، دشمن برای مقابله با نظام اسلامی نوک پیکان تهاجم خویش را به سمت فرهنگ ناب اسلامی نشانه رفته است تا نظام اسلامی را از این گوهر ناب، جدا نماید.
کارشناس سیاسی سپاه شاهرود گفت: دشمنان نظام اسلامی مهمترین مانع تسلط بر جمهوری اسلامی ایران را فرهنگ اسلامی یافته و آنرا سدی در برابر اهداف استعماری خویش می‌دانند و در این راستا تمام تلاش خویش را برای از بین بردن و تغییر دادن آن بکار گرفته اند و از ابزار‌های گوناگون در این راه بهره گرفته و می‌گیرند.
وی ادامه داد: امام (ره) ریشه دشمنی غرب با انقلاب اسلامی را این چنین تبیین فرمودند: (برادران و خواهران باید بدانید که آمریکا و اسرائیل با اساس اسلام دشمنند چرا که اسلام و کتاب و سنت را خار راه خود و مانع چپاولگریشان می‌دانند، چرا که ایران با پیروی از همین کتاب و سنت بود که در مقابل آنان بپاخاست و انقلاب نمود و پیروز شد.)
بابامحمدی با اشاره به راهکار‌ها گفت: ترویج فرهنگ دینی و تبیین زیبایی‌ها و ارزش‌های آن برای افراد جامعه و به ویژه نسل جوان؛ برطرف نمودن شبهات و تهاجماتی که از سوی غرب به منظور ناکارآمد جلوه دادن فرهنگ اسلامی صورت می‌گیرد و تبیین تو خالی بودن و ابتذال فرهنگ غرب را می‌توان نام برد.
وی ادامه داد: افراد جامعه و به ویژه جوانان باید ضمن شناسایی فرهنگ اسلامی با انحطاط و ابتذال فرهنگ غرب و پیامد‌های ناگوار آن برای فرد و اجتماع آشنا شوند تا از گرایش به آن، صرف نظر کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها