قرارگاه جواد الائمه فرصتي براي آباداني مناطق محروم
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج اراك: ساخت سراي محله ،سالن هاي ورزشي، مجتمع هاي آموزشي ،تفريحي و كارهاي عمراني و خدمات پزشكي در سطح محله ها از جمله فعاليتهاي اين قرارگاه مي باشد
کد خبر: ۹۰۱۳۹۰۲
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي : فرمانده ناحيه مقاومت بسيج اراك در نشست خبري با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در قرارگاه جواد الائمه گفت : قرارگاه جوادالائمه با هدف رسيدگي به مناطق محروم و حاشيه اي شهرستان اراك تشكيل شده و درسال 96بيش از30برنامه ،عملياتي شده است.

پاسدار رضايي در خصوص نحوه انتخاب هيات امناي محله ها گفت : هر محله يك هيات امناء دارد كه امام جماعت مسجد، نماينده انجمن و اولياي مدارس و فرمانده پايگاه محله عضو هستند و از معتمدين محله ها هم استفاده ميشود وهر طرحي براي عمران و آباداني محله ها در نظر گرفته شود در قرارگاه جواد الائمه ،بررسي و عملياتي مي شود كه اين طرح از سال 96 در حال اجرا مي باشد .

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج اراك گفت : ساخت سراي محله ،سالن هاي ورزشي، مجتمع هاي آموزشي ،تفريحي و كارهاي عمراني و خدمات پزشكي در سطح محله ها از جمله كارهاي اين قرارگاه مي باشد و اين اقدامات با مشورت هيات امناء محله و انجام كارهاي عمراني مثل جدول كشي معابر، آب رساني ،تعمير و روشنايي برق محل، ايجاد خانه بهداشت و اقدامات ديگر مي باشد .

پاسدار رضايي در ادامه افزود : براي 5 محله و از محل قرارگاه محروميت زدايي خاتم الانبياء سپاه مبلغ 200 ميليون تومان در نظر گرفته شده است و بخش ديگر آن نيز با كمك و مساعدت سازمانها و ادارات مربوطه تامين ميشود و هدف از اين كار رسيدگي سريعتر به مسائل و مشكلات مناطق حاشيه اي و محروم شهرستان اراك مي باشد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج اراك در خصوص درمان معتادان اين محله نيز گفت: دراين قرارگاه ،كارشناسايي و معرفي معتاداني كه توان مالي جهت ترك در كمپ را ندارند نيز انجام شده و تاكنون 65نفر از معتادان شناسايي شده و به كمپ هاي ترك اعتياد معرفي شده اند و در كنارآن رسيدگي به خانواده هاي معتادان نيز انجام گرفته است.

پاسدار رضايي در ادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص اشتغال گفت : با بانكهاي رسالت و قرض الحسنه مهر تعاملاتي داشتيم كه با استفاده از وام هاي قرض الحسنه براي افراد جوياي كار وام داده شود.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج اراك درادامه افزود : در محله هاي كوي سجاديه و شهرك علي ابن ابيطالب (ع) مكان هايي وجود داشت كه به علت وراثتي بودن مكان ، فرصتي براي تجمع ، مزاحمت هاي برخي معتادان و افراد ديگر شده بود كه با بررسي هاي انجام شده تعداد 4 مكان شناسايي شد و با هماهنگي دادستاني و شهرداري نسبت به تخريب و پاكسازي آنها اقدام شد كه اين امر باعث رضايت خانواده هاي مجاور اين مكان ها شده است .

پاسداررضايي در خصوص خدمات پزشكي در اين محله ها نيز افزود : بسيج جامعه پزشكي با طرح جديد خود مبني بر تحت حمايت قرار دادن خانواده هاي آسيب پذير درموضوع پزشكي اقداماتي داشته كه با تهيه 650 بسته حمايتي كه توسط هيات امناء محله ها شناسايي آن انجام شده بود وارائه خدمات مشاوره خانوادگي پزشكي و ... و به رفع نيازهاي پزشكي اين افراد اين طرح در حال اجرا مي باشد.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج اراك در خصوص تغيير در نحوه ترك اعتياد معتادان گفت : نظر مقام معظم رهبري در خصوص كمپ هاي ترك اعتياد بر اين است كه شيوه فعلي جوابگو نيست و بايد يك فرد معتاد در كنار دوران سپري شده در اين مكان ها حتما شغل و حرفه اي را فرا گيرد كه بتواند در كنار آن معيشت خانواده خود را نيز تامين كند و در اين خصوص بسيج به دنبال ايجاد اردوگاهي جهت استقرار و حرفه آموزي به معتادان نيز مي باشد .

پاسدار رضايي در خصوص تامين امنيت اين محله ها افزود : با توجه به اينكه خانوادهاي بسياري در خصوص وضعيت نا امني محل سكونت خود ناراضي بودند كه با برقراري گشت هاي عملياتي در اين محله ها، تعداد سرقت ها و ناهنجاريها كاهش پيدا كرده است كه خود اين اقدامات به رضايتمندي مردم و مسئولين شوراي شهر شده است .

ارسال نظرات