خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ماکو:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست پرورده‌ی آموزش و پرورش است

همزمان با هفته عقیدتی سیاسی و روز معلم فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو با کارکنان و مدیر اموزش و پرورش شهرستان ماکو دیدار کردند.
کد خبر: ۹۰۱۳۸۶۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار حسین محمدباقرلو در این دیدار بر اهمیت و جایگاه معلم، تدریس تأکید کرد و گفت: مدارسی که از مهمترین مراکز تربیت نسل ها به شمار می‌رود اگر خوب به کار خود بپردازند ماحصل آن جامعه خوب خواهد بود.

فرمانده سپاه ماکو با تاکید بر اینکه باید معلمان راه و منش شهید مطهری را بر خود الگو قرار دهند خاطرنشان کرد: شهید والا مقام استاد مطهری یک شخصیت جامع و کامل در تمامی زمینه‌ها است و الگوگیری از آن می‌تواند در جهت پیمودن مسیر و درک درست وقایع جامع راهنما باشد.

وی در ادامه گفت: مدارس بیش از اینکه سیاست زده باشند باید سیاست فهم باشند که در نتیجه، زمینه برای پرورش نخبگان عالم فراهم می‌شود.

سرهنگ محمدباقرلو ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست پرورده‌ی آموزش و پرورش است و هیچگاه فداکاری‌های معلمان را فراموش نخواهد کرد

اکبر باباپور مدیر آموزش و پرورش ماکو نیز در این دیدار ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی بر جهادگران سپاه پاسداران ماکو، ادامه داد: خداوند متعال نعمات زیادی بر انسانها عنایت کرده است که مهمترین آن امنیت جانی و مالی است و در سایه اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز به روز بر این نعمت افزوده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو، آموزش خوب را لازمه تامین جامعه‌ای امن عنوان کرد و گفت: در سایه امنیت حاکم در کشور امروز شاهد آن هستیم که روستاهای مرزی و دور افتاده شهرستان نیز از امکانات مدرسه، معلم و آموزشی برخوردار هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید بر اساس اخلاق مداری، مسئولیت پذیری و تعهد فعالیت کنند افزود: نظام آموزش و پرورش در جهت تحقق اهداف والای خود و پرورش ریشه‌های جامعه که دانش آموزان هستند باید از سیاست دور باشد.

باباپور ادامه داد: اگر سیاست وارد نظام آموزش و پرورش کشور شود جامعه به بیراهه و به سمت فلج شدن کشیده خواهد شد.

وی رسالت اصلی آموزش و پرورش را ساخت انسان های آگاه در تمامی امور جامعه ابراز کرد و گفت: تنها کتاب محوری بودن آموزش ها نمی تواند در پرورش دانش آموزان، تاثیرگذار باشد بلکه باید در کنار آن فعالیت های غیر درسی، اجتماعی و آموزشی صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار