به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر جلیل دارا در نشست خبری که امروز باهدف اعلام رسمی آغاز برنامه ملی «راهیان علم، فناوری و پیشرفت ایران» برگزار شد، گفت: برنامه های سازمان بسیج اساتید در دوره جدید فعالیت اش، براساس دو رویکرد اثربخشی و تحول خواهی تدوین شده است.
کد خبر: ۹۰۱۳۷۹۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، دکتر جلیل دارا در نشست خبری که امروز باهدف اعلام رسمی آغاز برنامه ملی «راهیان علم، فناوری و پیشرفت ایران» برگزار شد، گفت: برنامه های سازمان بسیج اساتید در دوره جدید فعالیت اش، براساس دو رویکرد اثربخشی و تحول خواهی تدوین شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور افزود: دغدغه اصلی سازمان در دوره جدید ،مسئله محور دیدن فعالیت هاست. هم اکنون 53 هزار استاد دانشگاه عضو سازمان بسیج اساتید کشور هستند که ظرفیت عظیمی برای این سازمان مراکز علمی کشور محسوب می شود تا در مسیر پیشرفت کشور نقش مؤثری ایفا کنیم.

دارا در ادامه تصریح کرد: سازمان بسیج اساتید قصد دارد در این دوره خودش را درگیر مسائل و مشکلات کشور کند و برنامه اصلی ما هم در این راستا راه اندازی اندیشکده‌های راهبردی ملی و استانی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید خاطرنشان کرد: این اندیشکده ها با رویکرد "موضوع محور" و " اقلیم محور " کارش را پیگیری می‌کند و هدف آن ورود به مسائل کشور با این رویکردهاست.

وی افزود: این اندیشکده‌ها پذیرای همه اساتید کشور که نسبت به ایران و هویت ملی و اسلامی کشور دغدغه مندند می باشد که امیدواریم بتوانیم با یاری هم، برخی مشکلات کشور را حل کنیم.

دارا تصریح کرد: تاکنون تعدادی از این اندیشکده ها راه اندازی شده و مابقی هم بزودی تأسیس خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید در ادامه به راه اندازی «برنامه ملی راهیان علم، فناوری و پیشرفت ایران» اشاره کرد و افزود: این برنامه با هدف بازدید اساتید دانشگاه های سراسر کشور از مراکز ویژه علم و فناوری کشور برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه علمی برتر کشور در منطقه گفت: ما سعی داریم به مرور زمان همه اساتید را از نزدیک با دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور آشنا کنیم و در کنار این بازدیدها نشست های تخصصی را خواهیم داشت و ازطرفی هم این بازدیدها باعث پیوند و تعامل بیشتر اساتید دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی خواهد شد.

دارا با بیان اینکه متأسفانه خیلی از ما به خودباوری نرسیده ایم، افزود: درکمال تأسف باید گفت بسیاری از ما نسبت به پیشرفت های کشور آشنایی نداریم و این طرح باعث خودباوری بیشتر ما خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 97 به سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: خیلی از کارگاه‌ها و مراکز تولیدی ما نیاز دارند تا به کمک اساتید دانشگاه تقویت شوند و مشکلات احتمالی آنها حل شود که در این طرح به این موضوع هم پرداخته خواهد شد.

دارا یادآور شد: این برنامه در دو محور استانی و ملی برگزار می شود و بازدیدها هم در این دو قالب خواهد بود و در مرحله اول حدود 1500 استاد دانشگاه در این طرح شرکت خواهند کرد که با عقد تفاهم نامه هایی که در دست انعقاد با برخی مراکز است، این ظرفیت افزایش خواهد یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید گفت: در این طرح یازده نهاد و دستگاه درگیر هستند و 9 وزارتخانه هم همکاری خواهند کرد. این طرح از اردیبهشت سال جاری آغاز و از روزهای آینده کار را شروع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اولویت ما نه فقط اساتید عضو این سازمان، بلکه همه اساتید دانشگاه ها است و بسیج اساتید بستری برای تمام اساتید فراهم کرده است و تاکنون 21 مرکز علمی و پژوهشی را برای اجرای طرح در نظر گرفته ایم.

وی در خاتمه با اشاره به اثرات این طرح تصریح کرد: سعی داریم تا انشاءالله اگر این طرح مؤثر واقع شود این طرح را در خارج از کشور هم عملیاتی کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار