واحدهای مسکونی زلزله زدگان کرمانشاه آماده تحویل شد

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران با اشاره به حضور و بازدید ده روز گذشته فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده روستاهای سرپل ذهاب کرمانشاه که با همت بسیج سازندگی سپاه کربلا احداث شد طی هفته آینده آماده تحویل به روستائیان است.
کد خبر: ۹۰۱۳۶۸۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
  به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران ضمن تبریک ایام شعبانیه و میلاد امام زمان(عج) و همچنین فرا رسیدن 17 اردیبهشت یادآور فرمان تاریخی مقام معظم رهبری مدر سال 79 مبنی بر تشکیل بسیج سازندگی، با اشاره به حضور چندروز گذشته  فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  و بازدید از واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده روستاهای سرپل ذهاب کرمانشاه که با همت بسیج سازندگی سپاه کربلا برای روستائیان مد جوی بهزیستی احداث گردید خاطر نشان کرد: ظرفیت بسیار مناسبی در بسیج وجود دارد اگر منابع لازم در اختیار این سازمان قرار گیرد، اقدامات بیشتری انجام می‌دهیم.

رئیس بسیج سازندگی سپاه مازندران ادامه داد: با همت بسیج سازندگی ۵۰ واحد مسکونی در سرپل ذهاب کرمانشاه شروع شد و بخشی از آن تا هفته آینده بهره برداری می شود و این گوشه ای فعالیت گروههای جهادی است.

سرهنگ غلامرضا شریعتی با بیان اینکه رسالت  سازمان بسیج سازندگی، اقدامات جهاد سازندگی بویژه در حوزه عمران روستایی است افزود: فعالیت این سازمان بیشتر در مناطق محروم و در قالب محرومیت زدایی صورت می گیرد.

 وی با اشاره به اینکه با مصوبه کارگروه اشتغال برای ایجاد اشتغال خانواده‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مبالغی اختصاص پیدا کرد، خاطر نشان کرد: در ساخت شبکه بهداشت، خانه‌های بهداشت، مسجد، حسینیه، آبرسانی کوچک پروژه  هایی در سطح استان انجام شده است.

شریعتی با بیان اینکه  در سال گذشته با توافق بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی استان در بازه زمانی تا مرداد سال جاری  مقرر شد صدها واحد  مسکونی در استان ساخته شود، گفت: 250 واحد مسکن  در سال گذشته هم در اختیار نیازمندان قرار گرفت که 50 درصد منابع از نهادهای حکومتی و بقیه از خیران و گروه‌های جهادی منابع تامین شده است و روز به روز این منابع در حال توسعه است.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه کربلا با اعلام اینکه بسیاری از پروژه‌های آبرسانی در مدت زمان کوتاه به اتمام رسیده است، گفت: اهالی برخی روستاها همچون کفرات نکا که چندین سال درگیر تامین آب  بودند با اقدامات بسیج سازندگی سپاه کربلا کمتر از یک ماه،  تامین آب شرب  برای آنها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جذب منابع از خیران، گفت: در یک بازه ی زمانی کوچک 250 واحد مسکن برای افراد نیازمند احداث شده است.

شریعتی با اعلام اینکه هدف‌گذاری برای 500 واحد مسکونی است، گفت: 313 جهیزیه نوعروسان هم از محل همیاری خیران استان تامین شد.

وی به اقدامات انجام شده برای توسعه فعالیت عمرانی در مناطق محروم با استفاده از ظرفیت بنیاد برکت اشاره کرد و ادامه داد: طی سالهای گذشته 100 پروژه کوچک  - از محل اعتبارات این سازمان که رقم 2 میلیارد تومان بوده است- اجرایی شده است.

وی با ماموریت های دیگر سازمان بسیج سازندگی اشاره و خاطرنشان کرد: برای حمایت از اشتغال خرد در عرصه های روستایی موضوع اقتصاد در دستور کار بسیج سازندگی قرار گرفت و این مسئله در قالب آموزش و توانمندسازی و پرداخت تسهیلات ادامه دارد.

سرهنگ شریعتی، با اعلام اینکه بکارگیری سازمان یافته نیروهای مردمی در قالب گروههای جهادی از دیگر محورهای فعالیت بسیج سازندگی به شمار می رود گفت: قریب به  ۷۰۰ گروه جهادی در عرصه های مختلف از جمله بهداشت و سلامت، زیرساخت، اقتصاد مقاومتی و غیره فعالیت دارند.

وی با اشاره به حوزه های زیرساختی محور فعالیت بسیج سازندگی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه های دولتی را در دست اجرا داریم و پروژه ها از پیشرفت خوبی برخوردار هستند.

سرهنگ شریعتی تصریح کرد: بیمارستان بندپی شرقی بابل از جمله پروژه های این سازمان به شمار می رود و در حال حاضر پیشرفت خوبی دارد و در حوزه راهسازی ۱۰۰ کیلومتر از راههای صعب العبور استان توسط بسیج سازندگی در دست اقدام است.

رئیس بسیج سازندگی مازندران یادآور شد: ۵۰۰ پروژه کوچک و بزرگ در حوزه زیرساخت در استان مازندران در حال اجرا است و برای پروژه های روستایی هر کیلومتر ۲۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

سرهنگ شریعتی به حوزه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال خرد اشاره و اضافه کرد: امسال سه هزار کارگاه شغلی در استان هدفگذاری شده  و مسئله امنیت غذایی از جمله پروژه های بسیج به شمار می رود.

وی با بیان اینکه برای ۷۰۰ گروه جهادی در استان هدفگذاری شده است گفت: مناطق کم برخوردار و محروم استان از جمله اولویت ها است و در حال حاضر ۶۰ محله آسیب پذیر و کم برخوردار در استان شناسایی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار