رئیس بسیج سازندگی مازندران: گروههای مختلف بسیج سازندگی سپاه کربلا،طی 5-6 سال اخیر، ضمن سرعت بخشیدن و حذف 40درصدی هزینه در اجرای پروژه های دولتی، با برآورد مجموع 150 میلیارد تومان، بخش زیادی از آنرا مهیا که در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد.
کد خبر: ۹۰۱۳۶۴۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: رسالت این سازمان در تداوم اقدامات جهاد سازندگی سابق است که در حوزه توسعه روستایی کشور فعالیت می‌کند.

وی با اعلام اینکه در حوزه اشتغال و زیرساخت روستاها و مناطق محروم فعالیت می‌کنیم،تصریح کرد: هدف اصلی این سازمان محرومیت‌زدایی است و از زمانی که این سازمان شکل گرفته است، ماموریت‌ها و وظایفی دیگری را برعهده داریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران با اشاره به تلاش‌های انجام شده در حوزه اقتصادی این مجموعه، خاطر نشان کرد: از زمان مطرح شدن مباحث اجرای طرح‌های اقتصادی مقاومتی توسط رهبر انقلاب اسلامی، در غالب آموزش و توانمندسازی و پرداخت تسهیلات ورود پیدا کردیم.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در قالب نیروهای جهادی که تعداد آنها در حال حاضر 700 گروه است،گفت: پروژه‌های مناسبی در سطح استان انجام شده است.

شریعتی با اشاره به تلاش‌های انجام شده گروه‌های جهادی مازندران در منطقه روستایی سرپل ذهاب، افزود: 50 واحد مسکونی روستایی در این منطقه پس از زلزله کرمانشاه در آستانه بهره‌برداری قرار دارد که مورد توجه و بازدید فرمانده سپاه قرار گرفته است.

وی با اعلام اینکه مجموعه ما سازمان امدادرسان در موضوعات بحران است،گفت: هدف ما کمک به دستگاه‌های اجرایی برای رفع گرفتاری‌های مردم هستیم.

رئیس بسیج سازندگی مازندران خاطر نشان کرد: طی 5-6 سال اخیر با اجرای فعالیت های گروههای مختلف بسیج سازندگی سپاه کربلا، پروژه های دولتی با برآورد  150 میلیارد تومان اجرا  و آماده بهره برداری شد که بنا داریم بخش زیادی از این پروژه‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به تاسیس ورزشگاه در منطقه غرب استان مازندران، افزود: ورزشگاه شهدای نوشهر با پیشرفت 70 درصدی روبرو بوده که برای تکمیل آن، اگر اعتبارات مربوطه از سوی دولت به موقع تخصیص یابد درآینده نزدیک ورزشکاران و علاقمندان به آن می توانند از امکانات آن استفاده کنند.

شریعتی گفت: ورزشگاه جویبار هم در حال ساخت است که از زمان تحویل این پروژه به بسیج سازندگی تاکنون 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و نزدیک به 30 میلیارد تومان اعتبار این پروژه است.

وی با اعلام اینکه بیمارستان بندپی شرقی بابل از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخودار است، خاطر نشان کرد: براساس برنامه این مجموعه در حال ساخت است.

رئیس بسیج سازندگی مازندران در ادامه از برنامه‌ریزی برای توسعه راه‌های استان،یادآور شد: بیش از 100 کیلومتر محور در سطح استان در حال احداث است و در مجموعه 500 پروژه در حوزه زیرساخت استان در دست اقدام است.

وی در ارتباط با فعالیت سازمان یادآور شد: در حوزه اشتغال خرد خانگی و شرکت در مجموعه کوچک انجام می‌شود و در سال جاری 3 هزار کارگاه شغلی هدف‌گذاری کردیم و مرحله نخست اعتبارات ابلاغ شده و کسانی که علاقه‌مندی به اشتغال در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی هستند ورود پیدا کردیم و تسهیلات لازم اختصاص پیدا می‌کند.

شریعتی با اعلام اینکه در حوزه آموزش و حرفه‌‌آموزی برنامه‌های مناسبی در دستور کار است، افزود: این برنامه‌ها به صورت مداوم پیگیری می‌شود.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای رفع محرومیت از مناطق استان خبر داد و تصریح کرد: 700 نقطه آسیب‌پذیر در استان شناسایی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران در پاسخ به سؤوالی در ارتباط با زمان افتتاح مسکن ساخته شده روستایی در سرپل ذهاب، گفت:  یک‌شنبه هفته آینده 30 واحد مسکونی به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان خردادماه همه پروژه‌های متعهد شده بسیج سازندگی استان مازندران در سرپل ذهاب به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ارتباط با احداث واحدهای مسکونی محروم در سطح استان، بیان کرد: 400 واحد مسکن ویژه محرومان با اعتبار بیش از 7 میلیارد تومان در استان احداث شده است که این اعتبار با مشارکت خیران انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها