دبیر سابق شورای علمی سازمان پژوهش در گفتگو با «بسیج»:
دبیرسابق دبیر خانه شورای علمی سازمان پژوهش بیان کرد:در مقابله با دشمنان در خارج از ایران مثل سوریه، عراق حضور جوانان ما حضور چشمگیری بوده است.
کد خبر: ۹۰۱۳۶۱۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
زکریا یازرلو دبیر سابق دبیرخانه شورای علمی سازمان پژوهش و معلم پیشکسوت  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و افزایش هجمه‌ها شاخص‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت را رشد بچه‌های انقلابی و حضور در صحنه دانسته و افزود: که بهترین نماد از انقلابیون شهید حججی بوده و حضور در میدان‌های انقلابی که میدان‌های انقلابی در بحث علمی و صحنه‌هایی که امروزه به نیرو نیاز دارند.
وی بیان کرد: در مقابله با دشمنان در خارج از ایران مثل سوریه، عراق حضور جوانان ما حضور چشمگیری بوده و نسل مقاومی در انقلاب از درون جوان‌ها شکل گرفته که سطح آن نیز سطح قابل توجهی است و این عامل را مهم‌تر از بقیه امور دانسته است.
یازرلو پیرامون این موضوع که غرب و رسانه‌های وابسته به آن سعی می‌کنند غرب را یک آرمانشهر نشان دهند عنوان کرد: غرب با توجه به تاریخ و نوع تعاملی که در سطح جهان داشته، دموکراسی را که پایه و اساس خود بیان کرده و در حال حاضر نیز دیده می‌شود که دموکراسی را به صورت دوگانه در سطح جهان تعریف می‌کند.
وی اظهار داشت: ایران که مهد دموکراسی است و نماد ان انتخابات است را محکوم می‌کنند، اما با نگاهی به عربستان که حکومت آن به صورت سلطنتی و وراثتی بوده، مهم‌ترین دستاورد دنیای غرب در آرمانشهر بحث رضایت مردم نسبت به حاکمان که همان دموکراسی بوده را زیر پا گذاشته است.
یازرلو بیان کرد: در سازمان‌های بین المللی نیز بحث حقوق بشر مطرح بوده و دنیای سرمایه داری آرمان وهمه چیز آن سود است و سود هر کجا که باشد حتی اگر سود در قتل انسان باشد ترجیح داده شده، که نمونه آن در یمن دیده می‌شود.
وی تصریح کرد: آگاهان جهان فهمیدند که غرب نمی‎تواند برای وجدان‌های پاک انسان‌ها آرمان باشد، اما انقلاب اسلامی این توان را دارد که با تمام سختی‌ها که پشت سر گذاشته، دشمنان آن را امپراتوری ایران می‎نامند.
معلم پیشکسوت گفت: نفوذ ایران در همه جا دیده شده، اما دشمنان برای اینکه این نفوذ را سرکوب کنند، درگیری ایجاد می‌کنند.
وی اظهار داشت: همه جهانیان می‌دانند که ایران علیه تروریست جنگیده است و هر چه که رسانه‌های غربی این قضیه را تخریب کنند، اما وجدان‌های پاک واقعیت‎ها را درک خواهد کرد.
یازرلو پیرامون وضعیت خشونت در مدارس غرب در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد: انگیزه برای زندگی در دنیای غرب با این ریل مادی گرایی که ایجاد شده و جای معنویت در آن خالی بوده، بن بست ان چند بحث است که یکی از ان‌ها خودکشی است.
وی بیان کرد: زمانی که فرد نتواند با خود تعامل داشته باشد، با دیگران نیز نمی‌تواند تعامل داشته باشد که دنیای غرب به این علت که فقط به بحث مادی توجه کرده و بحث معنویت که نیاز اساسی انسان است را نادیده گرفته، به صورت خشونت بین دو انسان که ما او را به عنوان نبی و معلم دانسته و در اسلام بایستی پای او را نیز بوسید در غرب مورد خشونت قرار می‌گیرد.
یازرلو عنوان کرد: اینکه افراد به راحتی اسحله به دست گرفته نشان دهنده این است که دنیای سرمایه داری منافع کارخانجات تولید اسلحه برای فروش خود را مهم‌تر از جان انسان می‌داند.
ارسال نظرات