فرماندار قروه حمایت از کالای داخلی را دفاع و صیانت از کار و کارگر ایرانی دانست و گفت: باید در عرصه داخلی در بحث مصرف و خرید از کالای اساسی تولید ملی تعصب داشته باشیم.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۸۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، موحد امان اللهی در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: با توجه به تعیین شعار سال، اگر به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنیم باید همچون عرصه‌های نظامی، سیاسی و بین المللی از دستاورد‌های تولیدگران داخلی نیز حمایت کنیم.

وی مسئولان را خدمتگزاران به مردم دانست و افزود: یکی از راه‌های تحقق شعار امسال حمایت از جامعه کارگری با خرید کالا‌های تولید در واحد‌ها و کارخانه‌های کشورمان است.

امان اللهی تاکید کرد: کار و کارگر در آموزه‌های دینی ما از اهمیت بسزایی برخوردار است و پیامبر اکرم (ص) بر دستان کارگر بوسه زدند همین اقدام ارزشمند نشان دهنده جایگاه و مقام کارگر در جامعه اسلامی است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قروه نیز در این مراسم گفت: در راستای برنامه‌های شورای عالی اشتغال سال گذشته ۹۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در طرح کارورزی ثبت نام کردند که در ۲۰۰ واحد پذیرفته شدند.

کورش شعبانی افزود: در بخش اشتغال فراگیر ۵۸۲ طرح با یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون ریال اعتبار در این شهرستان مصوب شد که بر اساس پایش‌های انجام گرفته ۳۸۰ طرح با یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به بانک‌ها معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش به متقاضیان ۱۲ طرح پرداخت شده است، اظهار کرد: در بخش اشتغال پایدار روستایی در مرحله اول با ۱۰۲ میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که طرح‌ها برای بررسی و تایید به کارگروه اشتغال استان کردستان ارجاع شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بخش تعاون در این شهرستان گفت: گردهمایی‌های متعدد ترویجی در بخش‌ها و روستا‌ها و بیش از ۵۰ درخواست تشکیل تعاونی برای کسب مجوز‌های لازم به استان ارسال شد و برای اولین بار پنج تعاونی گردشگری در شهرستان تشکیل شد.

شعبانی صادرات ۴۲۰ هزار دلار توسط تعدادی از تعاونی‌های تولیدی از جمله سنگ، روغن خودرو، فرش و ظروف یکبار مصرف را از فعالیت طرح روستا تعاون و روستا‌های هدف اعلام کرد.

به گفته وی، سال گذشته ۵۲۰ کارگر و کارفرما در دادگاه‌های صالحه و مراجع حل اختلاف ارسال و رسیدگی شد که بیشتر از ۴۰ درصد پرونده‌های دعاوی حل و فصل شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات