دزدان خشن که دو راننده را در کمتر از یک هفته، برای سرقت محموله‌هایشان در همدان به قتل رسانده بودند، در عملیاتی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۷۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دزدان خشن که دو راننده را در کمتر از یک هفته برای سرقت محموله‌هایشان در همدان به قتل رسانده بودند، در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

قتل این دو راننده باعث وحشت رانندگان تریلر شده و خانواده قربانیان خواستار مجازات سریع قاتلان هستند. دزدان پس از سرقت، دو راننده کهنه‌کار را خفه کرده بودند.

رسیدگی به این پرونده از ۲۱ اسفند سال گذشته و به‌دنبال ناپدید شدن راننده تریلر در دستور کار پلیس قرار گرفت.

در جریان تحقیقات از خانواده راننده تریلر به نام محمد اهل سنندج مشخص شد، او بار پلیمر به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان داشته که در مسیر تهران ارتباطش با خانواده اش قطع شده و بار هم تحویل مقصد نشده است. با شکایت خانواده محمد، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی سنندج تحقیقات برای یافتن راننده را آغاز کرده و با ردزنی تلفن همراهش متوجه شدند آخرین بار ۲۱ اسفند تلفن همراهش در محدوده فامنین همدان فعال بوده است.

جست‌وجو‌ها برای یافتن محمد ادامه داشت تا این‌که ۱۱ فروردین امسال خانواده او، تریلر را بدون بار در حوالی بزرگراه آزادگان تهران پیدا کردند.

با کشف تریلر بدون بار فرضیه قتل راننده برای سرقت خودرویش مطرح شد و ماموران جست‌وجو برای یافتن محموله سرقتی را آغاز کردند. به‌دلیل کشف خودرو در تهران، احتمال این که بار سرقتی در انباری در تهران باشد، قوت گرفت و کارآگاهان به بررسی انبار‌ها پرداخته و توانستند محموله سرقتی را در انباری در خیابان فدائیان اسلام تهران پیدا کنند. خریدار محموله به نام شاهین هم شناسایی و دستگیر شد.

او در بازجویی‌ها لب به اعتراف گشود و گفت: محموله سرقتی را از مردی به نام علی خریده است.

با اعتراف شاهین، تحقیقات روی علی متمرکز شد و ماموران دریافتند او اهل اسدآباد همدان است. مخفیگاه متهم زیر نظر گرفته شد و او را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی سعی کرد از بیان واقعیت فرار کند، اما در ادامه اعتراف کرد؛ با برادرم در جاده‌های اطراف اسدآباد پرسه می‌زدیم تا محموله‌ای برای سرقت پیدا کنیم. پس از مشاهده تریلر ماک نارنجی، متوجه شدیم بار آن پلیمر است. با مالخر تماس گرفتم و او گفت؛ بار پلیمر می‌خواهد. به همین خاطر تصمیم به سرقت محموله گرفتیم. راننده را تعقیب کردیم تا برای استراحت در کنار جاده توقف کند. وقتی توقف کرد به طرفش حمله کرده و با تهدید دست و پایش را بستیم. من محموله را برای فروش به تهران بردم. قرار بود برادرم راننده را حوالی سلفچگان زیر یک پل رها کند.

پس از اعترافات علی جست‌وجو برای یافتن مرد راننده و دستگیری برادرش آغاز شد. پس از ۱۲ ساعت جست‌وجو جسد محمد زیر پلی پیدا شد. طنابی به دور گردن مقتول گره خورده بود که نشان می‌داد او را خفه کرده‌اند.

پسر مقتول به جام‌جم گفت: متهمان پس از سرقت محموله وسایل با ارزش تریلر را هم سرقت کرده بودند. در این مدت تلاش زیادی برای یافتن پدرم انجام دادیم حتی عکس و مشخصات او را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردیم.

سرانجام تحقیقات پلیسی و جست‌وجو‌های ما باعث دستگیری متهمان شد. پس از دستگیری مالخر و علی، تحقیقات برای یافتن متهم اصلی ادامه داشت تا این که روز سه‌شنبه ماموران او را هم در خانه اش دستگیر کردند.

وی ادامه داد: قاتلان دست‌های پدرم را بسته بودند و بعد از کتک زدن او، با طناب خفه‌اش کرده بودند.

پیکر او را بعد از ۱۲ ساعت جست‌وجو در منطقه خلجستان قم پیدا کردیم. قاتلان بعد از کشتن پدرم جسد او را زیر پلی رها کرده بودند. ۲۸ اسفند سال گذشته راننده دیگری به نام فضل‌ا... نیز در این منطقه ناپدید شد و سارقان با سرقت محموله اش او را کشتند. قاتلان پدرم با قاتلان آن راننده آشنایی داشته‌اند.

حتی با مالخر تماس گرفته و از او خواسته بودند محموله سرقتی فضل‌ا... را از دزدان بخرد.

وی با اشاره به این‌که قاتلان محموله سرقتی پلیمر را که ۲۰۰ میلیون تومان ارزش داشت ۴۰ میلیون تومان فروخته بودند.

دو راننده در مدت یک هفته در یک منطقه ربوده می‌شوند و به قتل می‌رسند. به نظر می‌رسد قبل از قتل سومین راننده باید نظارت در منطقه بیشتر شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات