در بخش رسانه‌های دیجیتال نمایشگاه کتاب صورت می‌گیرد
لوح فشرده مجموعه آثار استاد مرتضی مطهری چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه در بخش رسانه‌های دیجیتال سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۴۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم رونمایی از لوح فشرده مجموعه آثار استاد مرتضی مطهری باحضور فرزند استاد و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، علی مطهری، پیش از ظهر روز چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه 97 در بخش رسانه‌های دیجیتال سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.
غرفه مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی ناشر نسخه‌های دیجیتالی آثار استاد مطهری میزبان این مراسم خواهد بود.
لوح فشرده مجموعه آثار استاد شهید مطهری (2) دربردارنده 29 مجلد از تالیفات ایشان شامل «انسان و سرنوشت»، «جهان‌بینی توحیدی»، «ختم نبوت»، «امامت و رهبری»، «سیر فلسفه در اسلام»، «اصول فلسفه و روش رئالیسم»، «نقدی بر مارکسیسم»، «خدمات متقابل اسلام و ایران»، «فلسفه تاریخ»، «سیری در نهج البلاغه»، «سیری در سیره ائمه اطهار»، «نظام حقوق زن در اسلام»، «اصل اجتهاد در اسلام» است که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) با هدف انتشار نسخه دیجیتال آثار ارزشمند علوم اسلامی و انسانی به بازار نشر عرضه شده است.
این مجموعه همچنین به ارائه متن کامل یادداشت‌های استاد شهید مطهری در 12 جلد، شامل یادداشت‌های موضوعی استاد و مطالب گوناگون به صورت فیش یا مقاله می‌پردازد.
لوح فشرده مذکور با قابلیت دسترسی به مجموعه آثار استاد در دسته‌ بندی‌های اصول عقاید، فلسفه، تاریخ، سیره معصومان (علیهم السلام)، فقه و حقوق، اخلاق و عرفان، اجتماعی ـ سیاسی، تفسیر و متفرقات تدوین شده است.
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) در سال ۱۳۶۸ با هدف دیجیتالی کردن منابع علوم اسلامی و به پیشنهاد مقام معظم رهبری آیت الله خامنه‌ای تأسیس شد. این مرکز امروز یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان نرم‌افزارهای علوم اسلامی در جهان است.
اشاعه فرهنگ غنی اسلام، تسهیل دستیابی به منابع و متون اصیل دینی و نیز سرعت بخشیدن به امر کاوش و پژوهش در حوزه علوم اسلامی با بهره گیری از فناوری اطلاعات و به کارگیری امکانات رایانه‌ای برای ارائه معارف حقّه اهل بیت علیهم‌السلام به جهانیان در شکل و قالب جدید، از اهداف مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی شمرده شده است.
مرکز نور با ارائه 40 درصد تخفیف در سی‌‌و‌یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، سالن ناشران دیجیتال، پذیرای عموم علاقه‌مندان است.
سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

ارسال نظرات