خبرهای داغ:
پروفسور رزاقی بانوی فرهیخته ایرانی گفت: من در هر مسافرتم به خارج از کشور برای ایران و حجاب تبلیغ کرده ام و خاطراتی دارم که باید این خاطرات را بنویسم.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۳۰
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹

به گزارش سرویس جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، گزارش صحبگاهی که هر روز با حضور پزشکان و رزیدنت های بیمارستان حضرت علی اصغر در سالن جلسات این بیمارستان برگزار می شود، امروز رنگ و بوی دیگری داشت.

جمعی از بانوان از شورای عالی انقلاب فرهنگی، صدا و سیما و سپاه پاسداران برای تشکر از اقدام زیبا و تحسین برانگیز پروفسور مریم رزاقی در دبی امروز در مراسم گزارش صبحگاهی وی در بیمارستان حضرت علی اصغر حضور یافتند و با اهدای گل و هدایایی از اقدام ارزشمند این بانوی فرهیخته قدردانی کردند.

در این مراسم مریم رزاقی توضیحاتی در خصوص اقدام خود در کنفرانس دبی ارائه کرد.

 

این بانوی فرهیخته در ارائه سخنرانی خود در دوبی از نام خلیج فارس دفاع کرد که با تشویق مدعوین و برخی از مهمانان عرب روبرو شد، این اقدام منجر به تهدید به اخراج این پروفسور ایرانی از کشور امارات شد.

وی در مراسم گزارش صبحگاهی امروز با بیان اینکه از تمام ایران برای من نامه نوشتند و پیام تشکر فرستادند، گفت: مثلا معلمی از چهارمحال و بختیاری به من پیام تبریک داد که اصلا او را نمی شناختم یا از فیلادلفیا و دانمارک به من پیام دادند و من خوشحال شدم که مردم کشورم برای اسمی که به همه این کشور تعلق دارد، انقدر غیرت دارند.

رزاقی ادامه داد: من در هر مسافرتم به خارج از کشور برای ایران و حجاب تبلیغ کرده ام و خاطراتی دارم که باید این خاطرات را بنویسم.

در ادامه مراسم کبری خزعلی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه سیاست گذاری برای زنان را دارد، گفت: درخشش بانوان ایرانی در سطح بین المللی قطعا مورد حمایت و تشویق این شورا قرار می گیرد.

وی افزود: به محض اطلاع از دفاع پروفسور رزاقی از نام ایران از آن استقبال کردیم و تصمیم گرفتیم که از آن تقدیر به عمل بیاوریم.

خزعلی تصریح کرد: لازم است با جامعه پزشکان برای دریافت و حل مشکلات آنها تعامل بیشتری داشته باشیم.

عصمت سپهری معاون زنان سازمان صدا و سیما در این مراسم بیان داشت: جامعه اسلامی ما برای وجود چنین زنانی به خود می بالد.

وی افزود: دنیا به دنبال تصویر یک چهره ناکارآمد از زن ایرانی است در حالی که حضور پروفسور رزاقی در چنین کنفرانس هایی نقشه های آنها را معکوس می کند.

سپهری خاطر نشان کرد: رسانه ملی به دنبال این است که با برنامه سازی خود الگوهای زنان ایرانی را به جهان معرفی کند.

به گزارش فارس، در این مراسم علاوه بر نماینده سازمان صدا و سیما و شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهری طالبی دارستانی مسئول میز زن و خانواده معاونت فرهنگی سپاه نیز حضور داشت.

در این مراسم با تقدیم هدایایی از این بانوی فرهیخته در جمع دانشجویان و دیگر پزشکان این بیمارستان، تقدیر شد.

 

ارسال نظرات