یک بانوی کارآفرین خاشی گفت: کارگاه سوزن دوزی با در آمدی حدود یک تا پنج میلیون تومان برای 40 نفر ازبانوان شهرستان خاش فرصت اشتغالزایی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۰۱۳۵۰۵
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴

آمنه درخشان بانوی کار آفرین خاشی در گفتگو با خبرنگار بسیج در خاتش گفت: از سن هشت سالگی هنر سوزن دوزی را یاد گرفتم و توانستم آن را به دیگران هم بیاموزم.
وی با تاکید بر این مطلب که تلاش برای ورود در عرصه‌های اشتغالزایی و تامیین معیشت، مرد و زن نمی‌شناسد افزود: وقتی پشتکار  و تکیه بر توان داخلی باشد؛ آن وقت است که می‌توان اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا رساند.
این بانوی موفق کارآفرین در شهرستان خاش بیان کرد: با همت و اراده و با اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم» می‌شواد فرمایشات مقام معظم رهبری را در عرصه‌های اشتغال، تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد.
درخشان تصریح کرد: سوزن دوزی علاوه بر کسب درآمد برای من و خانواده ام زمینه اشتغالزایی را برای ۴۰ نفر از بانوان این شهرستان هم فراهم کرده است.
وی به حمایت بسیج سازندگی از افراد کارآفرین اشاره کرد و گفت: افراد جویای کار می‌توانند با بهره گیری از صنایع دستی و فعالیت‌های گذشتگان خود، معیشت خانواده را تامین و وارد بازار کار شوند.
این بانوی کار آفرین با تاکید بر این مطلب که تلاش و همت افراد زمینه اشتغالشان را فراهم خواهد کرد ادامه داد: با راه اندازی این کارگاه ماهانه  حدود یک تا پنج میلیون توماندرآمد داردکه توانسته برای ۴۰ نفر ازبانوان شهرستان خاش هم فرصت اشتغال ایجاد کند.
آمنه درخشان بیان کرد: پارچه و مواد اولیه مورد نیاز سورن دوزی و آینه کاری خود را از شهرستان‌های چابهار و ایرانشهر سفارش می‌دهد و امیدوار است در آینده‌ای نه چندان دور با حمایت مسئولان بتواند کارگاه سوزن دوزی بزرگی برپا و با به کار گیری زنان معتاد؛ آن افراد و خانواده هایشان را از خطر ابتلا به اعتیاد نجات دهد.
ارسال نظرات