شهدای مدافع حرم اولیا خدا در زمان حیات بودند

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه ما باید وظایف خود را نسبت به شهدا به درستی انجام دهیم، بیان کرد: شهدای مدافع حرم در زمان حیاط خود اولیای الهی بودند و برای رسیدن به مقام شهادت انتخاب شدند.
کد خبر: ۹۰۱۳۴۹۹
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سعید عالی در ویژه برنامه شهدا خان‌طومان که با حضور رئیس ادراه اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر و با همکاری هیأت ابالفضلیا بهشهر با موضوع شهدا زمینه‌سازان ظهور هستند در امامزاده عبدالحق این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: فلسفه غیبت بدان معناست که جامعه باید آمادگی پذیرش منجی عالم بشریت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه قوانین طبیعی و موجود جامعه  پاسخگو نیازها و تامین‌کننده عدالت نیست، افزود: قوانین دست‌نوشته بشر در همه جای دنیا نشان داد که فساد در درون جامعه بسیار سریع اوج می‌گیرد و اینجاست که ما باید به لحاظ روحی و روانی آمادگی این مهم را داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ظلم و بی‌عدالتی در کشورها بیان کرد: ما امروز در جایی قرار داریم که با وجود همه بی‌عدالتی و ظلمی که شاهد آن هستیم در مقایسه با دنیا در بهترین جایگاه قرار داریم و هیچ جا بهتر از اینجا نیست.

این مسؤول با بیان اینکه بزرگترین معجزه جهان قرآن است، تصریح کرد: آمادگی و تکامل علمی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و آمادگی پرورش نیرو و تشکیل یک نیروی انقلابی از دیگر بحث‌های فلسفه‌ غیبت است.

عالی با اشاره به اینکه حضرت زینب کبری (س) مامور شد تا ارتش انقلابی هنگام ظهور را تامین کند، افزود: امروز ارتش‌هایی چون نیروهای توانمند مدافعان حرم، فاطمیون، زینبیون، حیدریون، حزب‌الله لبنان شجاعت و توانمندی خود را اثبات کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه ما باید وظایف خود را نسبت به شهدا به درستی انجام دهیم، بیان کرد: شهدای مدافع حرم در زمان حیاط خود اولیای الهی بودند و برای رسیدن به مقام شهادت انتخاب شدند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: شهدای مدافع حرم در همین شهرهای ایران که ظلم، فساد و انحراف و بدحجابی به وفور دیده می‌شود رشد یافتند پس بستر گناه، ظلم رفاهم بود اما شهدا جز اولیای خدا بودند و این راه را انتخاب کردند.

وی با تاکید بر اینکه امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا و مقام معظم رهبری(حفظه‌الله) هستیم، تصریح کرد: حفظ حریم و حرمت برای یکسری افراد شاخص در برهه خاصی از زمان نوعی مقبولیت را بروز می‌دهد.

عالی با بیان اینکه حمایت و احترام به خون شهدا و خانواده‌هایشان وظیفه عقلی و قانونی ماست، تاکید کرد: اگر حرکت این دلیر مردان یک تکلیف انتخابی و یا دستوری برای ما بوده است همسویی و حمایت ما از آنان که وظیفه شرعی است چرا که آنان یک واجب کفایی را انجام دادند و ما به آنان بدهکاریم.

وی در پایان افزود: غریب بودن شهدای مدافع حرم یکی از تفاوت‌های این شهدا با سایر شهداست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها