فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای ۶۱۲ پروژه عمرانی به وسیله بسیج سازندگی این استان در سال ۹۶، گفت: در این راستا ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
کد خبر: ۹۰۱۳۴۲۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب شهسوار در نشست خبری با محوریت برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی استان، با اشاره به برنامه‌های اجرا شده توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی در سال گذشته، افزود: با تلاش بسیجیان در سال گذشته شاهد اتمام ۶۱۲ پروژه عمرانی و نیز ۲۰ هزار مورد پروژه غیرعمرانی بودیم که برای انجام این اقدامات هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان شده است.

وی، ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات بسیج سازندگی در مناطق محروم استان، کمک به احداث مساجد به تعداد ۱۱۳ مورد، تجهیز مساجد به تعداد ۵ مورد، ساخت خانه عالم به تعداد ۱۶۹ مورد، ساخت غسالخانه به تعداد ۲۲ مورد، ساخت سرویس بهداشتی در روستاهای مرزی به تعداد ۹۳ مورد، ساخت مسکن محرومین به تعداد ۱۳۸ مورد، ساخت حوزه علمیه به تعداد ۱۶ مورد، راهسازی به تعداد ۲۵ مورد، ساخت پل به تعداد ۱۵ مورد، آبرسانی به مناطق و روستاهای محروم به تعداد ۲۱ مورد، ساخت مدرسه به تعداد ۹۲ مورد و نیز دیوار ساحلی به تعداد ۲ مورد اشاره کرد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، در خصوص حمایت از خانواده‌های محروم در سطح استان نیز عنوان کرد: حمایت از ۵۰۰ خانواده محروم، اهدای جهیزیه به ۵۲۰ نوعروس نیازمند و نیز توزیع ده‌ها بسته سبد کالا، کتب و نوشت افزار و نیز کیف و کفش از این اقدامات به حساب می‌آید.

وی، ابراز داشت: از ابتدای سال ۹۳ تا پایان سال گذشته یک هزار و ۸۵۱ مورد طرح عمرانی و ۲۷ هزار پروژه غیرعمرانی در سطح آذربایجان‌ غربی از سوی بسیج سازندگی سپاه شهداء اجرا شده که برای این پروژه‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است.

سردار شهسواری، از پیش بینی اجرای ۸۰۰ مورد پروژه محرومیت‌زدایی در سال ۹۷ از سوی بسیج سازندگی در آذربایجان‌غربی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ تعداد پروژه‌های محرومیت زدایی ۶۷۰ مورد بود که در سال‌جاری در صدد اجرایی کردن ۸۰۰ مورد هستیم.

وی، اضافه کرد: در بحث مالی نیز در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم که در سال جاری و با توجه به افزایش تعداد طرح‌ها، این رقم به ۱۴ میلیارد تومان خواهد رسید.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت ۶۵۰ گروه جهادی در طول سال ۹۶ در سراسر این استان، گفت: در سال ۹۷ نیز تعداد گروه‌های فعال جهادی به ۷۰۰ گروه می‌رسد.

وی، همچنین بیان داشت: در بحث پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ مبلغ وام‌های اعطایی ۷ میلیارد تومان بود که در سال ۹۷ این رقم به ۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

سردار شهسواری، خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با کمیته امداد استان، یک هزار واحد مسکونی برای محرومین در مناطق صعب‌العبور ساخته می‌شود.

وی، با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در سطح آذربایجان‌غربی هم اذعان داشت: در این هفته دیدارهایی با مسئولین ارشد استانی و ائمه جمعه سراسر استان انجام می‌شود. همچنین دیدار با خانواده شهدای جهادگر، افتتاح ۳۰ پروژه محرومیت‌زدایی، اعزام ۵ تیم پزشکی و دندانپزشکی به مناطق محروم، اعزام ۲۰ گروه جهادی و نیز برگزاری نمایشگاه‌های عکس از اقدامات بسیج سازندگی از دیگر برنامه‌ها در طول این هفته خواهد بود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، در پایان گفت: در طول هفته بسیج سازندگی ۱۰ پروژه محرومیت زدایی در سطح استان مورد بهره برداری قرار می گیرد و نیز ۱۶ صندوق قرض الحسنه برای اعطای تسهیلات به افراد نیازمند افتتاح می‌شود.

ارسال نظرات