خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به تائید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز رسیده است، معلمین وظیفه بسیار خطیری را عهده‌دار شده‌اند و در واقع قلب تپنده و طلایه‌‌داران توسعه فرهنگ اسلامی هستند.
کد خبر: ۹۰۱۳۳۹۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

معلمین قلب تپنده و طلایه‌داران توسعه فرهنگ اسلامی هستندعلیرضا غلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند ضمن تبریک هفته معلم اظهار داشت: معلمی جلوه‌ای است از ذات مقدس خداوند و هنری است که خداوند بر ما منت نهاده و به ما عطا نموده است که باید شکرگزار آن باشیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تاکید مقام معظم رهبری به این دلیل است که ایشان به خوبی از جایگاه آموزش و پرورش و اهمیت آن آگاهی دارند و در این زمینه دغدغه دارند؛ بنابراین ضروری است که همه دستگاه ها در این زمینه دغدغه داشته باشند و خود را مسئول بدانند؛ چراکه همه به نوعی وامدار آموزش و پرورش هستند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند افزود: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به تائید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز رسیده است، در گام اول، آموزش و پرورش به دنبال تربیت دانش‌آموزانی موحد، مؤمن و معتقد است؛ بنابراین معلمین وظیفه بسیار خطیری را عهده‌دار شده‌اند و در واقع قلب تپنده و طلایه‌‌داران توسعه فرهنگ اسلامی هستند.

وی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به طور کامل اجرایی نخواهد شد مگر اینکه همه پای کار بیایند و آموزش و پرورش را در این زمینه یاری کنند تا این کارخانه بزرگ انسان‌سازی بتواند دانش‌آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کند و در هر زمینه، بهترین نیروها را تحویل جامعه بدهد.

غلامی یکی از مهمترین شاخص‌های رشدیافتگی هر جامعه را نگاه آن جامعه به نخبگان و معلمین آن جامعه دانست و گفت: باید باور کنیم که سعادت یا شقاوت هر جامعه ای در گرو دستگاه تعلیم و تربیت آن جامعه است و نقطه ثقل این دستگاه معلمین هستند؛ بنابراین تکریم از معلم نباید در حد شعار باشد؛ بلکه باید حقیقی باشد و این تکریم، محدود به زمان معینی نیست و روز و هفته و ماه نمی‌شناسد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی، با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و در راستای اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید سر از پا نمی شناسد و در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت لحظه‌ای تعلل نخواهد کرد و برای هدف نهایی سند تحول بنیادین، که همان رسیدن به حیات طیبه می باشد به سرعت حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات