کارشناس فضای مجازی در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری «بسیج» مطرح کرد

پیام رسان‌های داخلی «کاربرپسند» جذاب هستند

فروهر گفت: از جمله آسیب‌های اینترنت رها شده و بی انضباط، تحریک مردم در فضای مجازی، ایجاد اغتشاش و ناامنی و نیز آسیب‌هایی در حوزه خانواده، اقتصادی، دانش افزایی است.
کد خبر: ۹۰۱۳۳۶۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
حجت الاسلام محمد فروهر کارشناس فضای مجازی در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج پیرامون ناکارآمدی فضای مجازی و لزوم تقویت پیام رسان‌های داخلی عنوان کرد: متاسفانه در نگاه کلان به بحث فضای مجازی از نظر ساختاری و نیز نحوه استفاده ضعف‌ها و ناکارآمدی‌هایی وجود داشته که آسیب‌های آن در حال حاضر در جامعه به وضوح دیده می‌شود.
وی بیان کرد: از جمله آسیب‌های اینترنت رها شده و بی انضباط، تحریک مردم در فضای مجازی، ایجاد اغتشاش و ناامنی و نیز آسیب‌هایی در حوزه خانواده، اقتصادی، دانش افزایی است.
فروهر تصریح کرد: با فیلتر شدن شبکه‌های پیام رسان خارجی، بایستی شبکه‌های اجتماعی داخلی کارآمد وجود داشته تا مردم بتوانند از طریق آن با دیگران ارتباط برقرار کنند، اما متاسفانه به دلیل ضعف سخت افزاری این پیام رسان‌ها جوابگوی نیاز مردم نیستند.
وی در پایان بیان کرد: بایستی دولت با حمایت و ایجاد امنیت پیام رسان‌های داخلی و افزایش سرعت این پیام رسان‌ها، مردم را به استفاده از کالا‌های داخلی و پیام رسان‌های داخلی تشویق کند، زیرا با بازی در زمین دشمن همواره شکست خورده خواهیم بود.
ارسال نظرات