خبرهای داغ:
ايمان غير از علم و ادراك است؛ زيرا كه علم و ادراك،بهره عقل است و ايمان، حظّ قلب است.انسان به مجرَّد آن كه علم پيدا كند به خدا و ملائكه و پيغمبران و يوم القيامه، او را نتوان مؤمن گفت.
کد خبر: ۹۰۱۳۱۸۰
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج ازفلاورجان، مسئول نمایندگی، ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج فلاورجان درجمع نیرو‌های پایور و وظیفه مطالبی بیان نمود.

حجت الاسلام علی رئیسیان با اشاره ویژگی‌های مؤمنان در قرآن کریم گفت:مؤمنان، همان کسانى‏اند که، چون ازخدا یاد شود دلهایشان بترسد، و، چون آیات او بر آنان خوانده شود بر ایمانشان بیفزاید، و بر پروردگار خود توکّل می کنند. همانان که نماز را به پا می دارند و از آنچه به ایشان روزى داده‏ایم انفاق می کنند. آنان هستند که حقّاً مؤمنند، براى آنان نزد پروردگارشان درجات و آمرزش و روزىِ نیکو خواهد بود.

وی در ادامه افزود: ایمان غیر از علم و ادراک است؛ زیرا که علم و ادراک، حظّ (بهره) عقل است و ایمان، حظّ قلب است، انسان به مجرَّد آن که علم پیدا کند به خدا و ملائکه و پیغمبران و یوم القیامه، او را نتوان مؤمن گفت؛ چنانچه ابلیس تمام این امور را علماً و ادراکاً می دانست و حق تعالى‏ او را کافر خواند. خداى تبارک و تعالى‏ براى مؤمنین در قرآن شریف خود، خواصّى ذکر فرموده است، و همچنین در احادیث شریفه از اهل بیت عصمت و طهارت، براى مؤمن اوصافى ذکر شده است که هیچ یک از آن‌ها در ما نیست، با این که ما خود مى‏دانیم که همه به علم برهانى یا امثال آن، اعتقاد به خداى تبارک و تعالى‏ و توحید ذات مقدَّس و سایر ارکان ایمانى داریم. این نیست مگر براى آن که ایمان غیر از ادراک عقلى است.

رئیسیان در ادامه گفت: پس انسان باید در همین عالم، این چند صباح را مغتنم شمارد و ایمان را با هر قیمتى هست، تحصیل کند و دل را با آن آشنا کند؛ و این در اوّلِ سلوک انسانى صورت نگیرد، مگر آن که أوّلًا، نیّت را در تحصیل معارف و حقایق ایمانیه خالص کند و قلب را با تکرار و تذکّر، به اخلاص و ارادت آشنا کند تا اخلاص در قلب جایگزین شود؛ چرا که اگر اخلاص در کار نباشد ناچار دست تصرف ابلیس به کار خواهد بود و با تصرف ابلیس و نفس- که قدم خود خواهى و خودبینى است- هیچ معرفتى حاصل نشود؛ بلکه خود علم توحید بى‏اخلاص، انسان را از حقیقت توحید و معرفت دور مى‏کند و از ساحت قرب الهى تبعید می ‏نماید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها