وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبیین شخصت شهید مطهری گفت: این استاد فرزانه میراث دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه را به خوبی نگه داشت.
کد خبر: ۹۰۱۳۱۴۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ دکتر سیدعباس صالحی در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری فریمانی در فریمان گفت: فریمان با بیش از ۸۰ سال سابقه تاریخی شهری میراثی است و در سطح کشور و جهان اسلام نام آشنا است و این سرمایه نهفته و وجود رباط سنگ بست، کشف آثار غزنویان و مسجد تاریخی و نیز مجموعه آبگرم شاهان گرماب و... در کشور بی‌نظیر است و فرصت‌های مهمی را برای رونق و توسعه گردشگری شهرستان فریمان فراهم آورده است.

وی فرهنگ، ایمان و دیانت را یکی دیگر از فرصت‌های مهم شهرستان فریمان برای پیشرفت و توسعه بیان کرد و گفت: در دوران حکومت پهلوی به ویژه در زمان سخت‌گیری رضاخان بر فعالیت‌های روحانیت، فریمان پناهگاه روحانیت و حوزه علمیه خراسان شد و فرصت‌های بیشماری در این شهر ایجاد شد و صد‌ها عالم وارسته در این منطقه زندگی و ریشه‌های دیانت مردم را در این منطقه محکم کرده اند.

دکتر صالحی با بیان اینکه شهید مطهری، شخصیتی ممتاز و متمایز بود و از جامعیت و اندیشه مقبول و متعالی بی‌نظیری در میان شخصیت‌های تاریخ تشیع برخوردار بود، گفت: وی شخصیتی باهوش و باپشتکار بالا بود و بسیار دقیق و زیادسخن می‌گفت و می‌نوشت، به طوری که نوشته‌ها و سخنان او عاری از هرگونه خطا و اشتباه است؛ لذا علم و تقوا در وجود شهید مطهری در حد بالایی با هم ترکیب یافته بود و کمتر افرادی یافت می‌شود که این گونه باشند و این استاد فرزانه میراث دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه را به خوبی نگه داشت.

وی در پایان گفت: سال آینده در صدمین سالگرد تولد استاد فرزانه علامه شهید مطهری، فرصت مغتنمی برای جهان اسلام و ایران اسلامی و نیز شهرستان فریمان است که به طور شایسته به تبیین اندیشه‌ها و تفکر جامع و متعالی این اندیشمند فرزانه پرداخته شود و لذا تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا شهرستان فریمان در حوزه‌های مختلف فرهنگی اقتصادی و اجتماعی در سطح استان نمونه و پیشرو باشد.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به تبیین شخصیت و جایگاه علمی شهید مرتضی مطهری فریمانی پرداخت و گفت:استاد شهید مطهری به عنوان یک جنبه فکری و اعتقادی با ماتریالیسم و مادی گری به مبارزه می‌پرداخت و مبین اسلام بود و برای نیاز جامعه قلم می‌زد و سخن می‌گفت. دکتر سیداحسان قاضی زاده هاشمی گفت: شهید مطهری از پرچمداران و حافظان انقلاب بود به طوری که مبارزه با رژیم اسرائیل و آمریکا از مبانی تفکر سیاسی آن مجاهد شهید به شمار می‌رود.

دکتر سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی با تشکر و قدردانی از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زادگاه خود گفت:این شخصیت علمی (دکترصالحی) مورد اعتماد رهبر انقلاب و از حمایت بالای مجلس شورای اسلامی برخوردار است و امیدواریم با حضور ایشان در شهرستان فریمان زمینه تخصیص بودجه از ردیف اعتبارات ملی برای پیشرفت طرح‌های عمرانی به ویژه در حوزه فرهنگ فراهم آید. دکتر سیداحسان قاضی‌زاده با اشاره به در پیش بودن صدمین سال تولد علامه شهید مرتضی مطهری فریمانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا از ردیف‌های ملی بودجه مناسبی را در اختیار بنیاد شهید مطهری به منظور برگزاری کنگره‌های علمی و فرهنگی در شهرستان فریمان اختصاص دهد.

شایان ذکر است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابتدا با حضور در گزار شهدای بهشت صادق فریمان با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد و سپس در منزل استاد شهید مرتضی مطهری فریمانی حضور یافت و از نزدیک در جریان طرح توسعه منزل و موزه شهید مطهری قرار گرفت. وی در ادامه از نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان فریمان در مصلی در حال ساخت این شهر بازدید و در سالن شهید مطهری فریمان واقع در باغ ملی برای سخنرانی شرکت کرد. تجلیل از ۵ فعالی فرهنگی، رونمایی از عکس نقاشی شده وزیرتوسط هنرمند فریمانی و عکس یادگاری با مسئولان و مردم از برنامه‌های پایانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فریمان بود. وی سپس برای حضور در جمع مردم تربت جام به این شهر سفر کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها